تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
محکومیت مدیرعامل یک شرکت بزرگ نفتی در خوزستان
مهرشاد احمدوندی اظهار کرد: حدود سه سال پیش، یکی از شرکت‌های نفتی فعال در تالاب هورالعظیم که در حوزه استحفاظی اداره محیط زیست دشت آزادگان قرار داشت، با حفاری غیراصولی خود موجب آلودگی تالاب و تلفات شماری از آبزیان شد.

وی ادامه داد: این شرکت با عدم مدیریت حفاری‌های خود موجب انباشتگی خاک آلوده به نفت و دیگر آلودگی‌های نفتی در بخشی از تالاب شد که تاکنون این خاک‌های نفتی با توجه به اینکه جمع‌آوری آنها هزینه‌بر است، جمع‌آوری نشده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان عنوان کرد: اوایل سال گذشته به علت ایجاد این آلودگی از این شرکت نفتی شکایت کردیم و پرونده قضایی تشکیل دادیم که بررسی ابعاد این پرونده طول کشید و اکنون در مرحله اول، دادگاه بدوی مدیرعامل این شرکت نفتی را محکوم به جزای نقدی 100 میلیون ریالی و جمع‌آوری این آلودگی‌ها از تالاب کرده است.

احمدوندی افزود: اگر این رأی دادگاه قطعی شود اما شرکت نفتی از رفع آلودگی‌هایی که در تالاب هورالظعیم ایجاد کرده است، اجتناب کند، قطعا باز هم پیگیری قضایی خواهیم کرد و این بار دادگاه مجازات شدیدتری اعمال می‌کند. البته رأی دادگاه فعلا بدوی است و ممکن است تغییر کند. ایسنا

https://naftonline.ir/news/1941/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0