تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
صنعت نفت کشور مدیون متخصصین حفاری
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبداله موسوی روز شنبه ( دوم شهریورماه) در گفت و گوی خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و ارج گذاری به زحمات کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از مقام شامخ شهیدان به ویژه شهید رجایی و باهنر، افزود: این شرکت از جمله شرکت های بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که بر اساس وظایف سازمانی نقش اساسی در زنجیره تولید نفت و گاز ایفا می کند.

وی با اشاره به برخورداری شرکت ملی حفاری ایران از حدود ۱۵ هزار نفر متخصص، کارشناس و کارکنان مجرب و کارآمد و در تملک داشتن ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی و تجهیزات روز آمد خدمات یکپارچه که مشتمل بر ۲۰ تخصص خاص می شود، اظهار کرد: هم اکنون ۶۹ درصد عملیات حفاری چاه های نفت و گاز و ۶۰ درصد خدمات جنبی در کشور بوسیله این شرکت ارایه می گردد.

موسوی به چهار دهه فعالیت شرکت در عرصه صنعت حفاری در ایران اشاره و گفت: در سال های اخیر نزدیک به ۲۰ شرکت بخش خصوصی در این صنعت گام نهاده که با صراحت می توان اذعان کرد که تعداد قابل توجهی از متخصصان و کارشناسان آنها از دانش آموختگان مرکز آموزش تکنولوژی حفاری و از میان کارکنان این شرکت می باشند و این از افتخارات شرکت ملی حفاری است که به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در زمینه پرورش نیروهای مستعد در صنعت حفاری نقش برجسته و فاخری داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در این مصاحبه به عملکرد شرکت در یک سال اخیر ( اول شهریور ۹۷ تا اول شهریورماه ۹۸) اشاره و افزود: با تلاش مستمر کارکنان سختکوش مجموعه در این مدت عملیات حفاری ۱۲۴ حلقه چاه نفت گاز به اتمام رسید که از این تعداد یک حلقه اکتشافی، ۵۲ حلقه توسعه ای توصیفی و ۷۰ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی ادامه داد: در مدت پیش گفته ۱۷۰ هزار و ۲۷۰ متر حفاری چاه ها به ثبت رسید و این در حالی است که متراژ حفاری جهت دار و افقی که دارای تخصص ویژه می باشد ۲۶ هزار و ۸۱۰ متر و شمار عملیات خدمات ویژه و فنی حفاری نیز شش هزار و ۴۲۲ مورد گزارش شد.

موسوی یادآور شد: خدمات ویژه شامل نمودارگیری، چاه پیمایی و نمودار گیری از سیال حفاری و خدمات فنی حفاری به اسیدکاری گسترده و ویژه، سیمان کاری، تزریق پذیری، لوله مغری سیار، آزمایش چاه با ساق مته، حفاری با هوا و حفاری به روش فروتعادلی، لوله گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره دهی چاه اتلاق می گردد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ورود این شرکت به پروژه های میدان محور که در راستای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید از سوی شرکت ملی نفت ایران تدوین و به شرکت های زیر مجموعه ابلاغ گردیده را خاطرنشان و اظهار کرد: در این راستا تا کنون اجرای دو پروژه در طرح توسعه میادین نفتی گچساران و نفت شهر به ملی حفاری واگذار و این شرکت با شماری از شرکت های بخش خصوصی نیز در این زمینه مشارکت دارد.

وی تداوم همکاری با مراکز علمی پژوهشی، شرکت های دانش بنیان، سازندگان و صنعتگران داخلی در جهت ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در حفاری را از اقدامات اجرایی شرکت در همسویی با برنامه های اقتصاد مقاومتی عنوان و با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید تصریح کرد: این روند در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال می شود.

موسوی توجه به امکانات رفاهی کارکنان از جمله در بخش های فرهنگی و ورزشی و حضور موثر این شرکت در انجام مسئولیت های اجتماعی را فرازی دیگر از فعالیت های شرکت معرفی کرد.

https://naftonline.ir/news/18567/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0