تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
به گزارش نفت آنلاین ؛ محمد نعمتی، رئیس بهره برداری فاز ۱۹ مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: پس از انتقال مدیریت پالایشگاه به مجتمع گاز پارس جنوبی با سرلوحه قرار دادن حفظ سرمایه ملی با تولید حداکثری از مخازن مشترک و همچنین در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی، به سرعت برنامه های هدف در جهت کاهش و رفع تنگناهای عملیاتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: دراین راستا می توان به رفع مشکلات اصلی که بیشترین تأثیر در تولید پایدار پالایشگاه را داشته، شامل تعویض سر کابل های kv33 ( به تعداد ۲۸۶ عدد )، تعویض کارت های TSP و شستشوی Cold box جهت رفع مشکل اختلاف فشار آن اشاره کرد که این موارد باعث افزایش تولید معادل ۲ هزار میلیون مترمکعب گاز در فاز ۱۹ از زمان تحویل به SPGC تاکنون شده است.

نعمتی اظهار داشت: همچنین طرح پیشنهادی همکاران بهره برداری و مهندسی به مجری طرح در خصوص خط خوراک اتان باعث ایجاد فرصت تولید اتان به میزان ۵۰۰ تن در روز بدون تجهیز توربواکسپندر شد.

به گفته وی؛ از دیگر طرح های اجرا شده توسط گروه بهره برداری و مهندسی در این پالایشگاه، تغییر شرایط عملیاتی و انجام تغییرات لازم جهت تصفیه آمین های آلوده در پکیج تصفیه گلایکول است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه دهم یک پالایشگاه جوان است، گفت: دیدگاه مدیریت و توان همکاران، این پالایشگاه را در مدت اندکی پس از تحویل به بلوغ کامل سازمانی رسانده است.بطوریکه تمامی استانداردها و معیارهای عملیاتی و مدیریتی مجتمع به سرعت در این پالایشگاه جاری و ساری شده است.

رئیس بهره برداری افزود: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان داخلی پالایشگاه و استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی جهت خودکفایی از واردات کالا در بخش تعمیرات پالایشگاه اقدامات ارزنده ای انجام گرفته است.

وی گفت: طراحی و ساخت مکانیکال سیل پمپ های واحد احیای گلایکول، ساخت و تعمیر قطعات کمپرسور واحد تثبیت میعانات گازی، تغییر طراحی مکانیکال سیل پمپ های گوگرد مذاب و سایر مواد مشابه از مهمترین این موارد است./تسنیم

https://naftonline.ir/news/18107/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0