تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز ، تولید در پروژه های نفتی بریتیش پترولیوم در آذربایجان در نیمه اول ۲۰۱۹ تا ۵۴۲۴۰۰ بشکه در روز کاهش یافت. تولید نفت این پروژه ها در سال قبل ۵۹۶ هزار بشکه در روز بود.

 در شش ماه اول سال جاری، این شرکت ۱۳ میلیون تن نفت در آذربایجان تولید کرد که نسبت به ۱۵ میلیون تن همین دوره در ۲۰۱۸ کمتر بود. بریتیش پترولیوم ۰٫۹ میلیارد متر مکعب گاز هم در این منطقه تولید کرد که نسبت به سال قبل ۱٫۱ میلیارد متر مکعب کاهش داشت.

 کنسرسیومی به رهبری بریتیش پترولیوم طی یک بیانیه اعلام کرد بیش از ۲۷۲ میلیون دلار در پروژه های اجرایی هزینه و بیش از۶۵۷ میلیون دلار در میادین نفتی آذری-چراغ-گونشلی در نیمه اول سال جاری سرمایه گذاری کرده است.

 خط لوله باکو-تفلیس-سیهان بیش از ۱۲۰ میلیون بشکه (حدود ۱۶ میلیون تن) نفت خام صادر کرده که در ۱۴۹ نفتکش در سیهان بارگیری شده بودند.

 این کنسرسیوم اعلام کرد واحدهای آن در آذربایجان حدود ۸٫۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و حدود ۲ میلیون تن میعانات گازی در میدان نفتی شاه دنیز تولید کرده اند.

 ظرفیت تولید تاسیسات شاه دنیز در حال حاضر بیش از ۵۶ میلیون متر مکعب گاز در روز است.

 این کنسرسیوم حدود ۳۷۶ میلیون دلار برای عملیات های اجرایی هزینه و ۵۵۵ میلیون دلار هم در شاه دنیز سرمایه گذاری کرده است که بیشتر آن مربوط به پروژه شاه دنیز ۲ می‌شود.

https://naftonline.ir/news/18103/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0