تاریخ انتشارسه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
خبرهای خوب وزارت نفت ویژه کارکنان پیمانکاری و قراردادی صنعت نفت
به گزارش نفت آنلاین ؛ فرزین مینو در گفتگو با شانا ، افزود: ساماندهی حقوق و دستمزد کارکنان پیمانکار از جمله مواردی در حوزه منابع انسانی وزارت نفت است که وزیر نفت همواره بر آن تاکید داشته‌اند و از آنجا که هرگونه ابلاغیه‌ای درباره وضعیت حقوق و دستمزد پیمانکاران باید از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تدوین و ابلاغ شود، با رایزنی آقای زنگنه با آقای شریعتمداری (وزیر کار)، نمایندگان دو وزارتخانه (فرزین مینو، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت و حاتم شاکرمی، معاون امور روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی) برای پیگیری مستمر این موضوع مشخص شدند و بعد از برگزاری جلسات مشترک، کارگروه تخصصی مربوطه در سطح مدیران کل حوزه منابع انسانی دو وزارتخانه تشکیل شده است.

مینو اهداف اصلی این اقدام را به‌روزرسانی نظام حقوق و دستمزد پیمانکاران، رفع بی‌عدالتی در پرداخت‌ها و دستیابی به نظام پرداخت مبتنی بر طبقه‌بندی و ارزیابی مشاغل وزارت کار خواند و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و هماهنگی به‌عمل آمده میان وزارتخانه‌های نفت و کار، این طرح هرچه زودتر به سرانجام رسد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا برای بهبود وضع حقوق و دستمزد پیمانکاران، در چهار شرکت اصلی وزارت نفت هم به صورت مجزا برنامه‌ای تعریف شده، گفت: طبیعی است از آنجا که هرگونه تغییری در روند پرداخت حقوق و دستمزد این کارکنان باید با هماهنگی وزارت کار اعمال شود، مسائل مرتبط با این مقوله صرفا از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت دنبال می‌شود و چهار شرکت اصلی، اختیارات و فعالیت‌های مجزایی به این منظور ندارند.

تبدیل وضعیت مدت‌معین‌ها در دستور کار نیست

مینو در پاسخ به سوالی درباره روند تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی مدت‌معین وزارت نفت نیز عنوان کرد: این طرح تنها برای تعداد محدودی از کارکنان مدت‌معین که تحصیلات آنان زیردیپلم و فعالیت‌شان در قالب قرارداد مدت‌معین خلاف مقررات بود، اجرا شد و به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، وزارت نفت هیچ برنامه‌ای برای تبدیل‌ وضعیت کارکنان قراردادی مدت معین ندارد و قراردادهای این کارکنان در سال ۹۸ به همان شکل سابق تمدید شده است.

تداوم تلاش‌ها برای بهبود رفاه کارکنان قراردادی مدت‌موقت

مینو درباره کارکنان قراردادی مدت‌موقت وزارت نفت هم خبر خوشی داشت: فوق‌العاده تفاوت تطبیق مشمولین بند ۱۰ ابلاغیه بهبود معیشت این کارکنان که در سال ۹۷ از سوی وزیر نفت ابلاغ شد، در جلسه شورای اداری بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، این معاونت چند سناریو برای تعیین این شاخص تدوین کرده است که این سناریوها در جلسه شورای اداری مطرح و یکی از سناریوها انتخاب و اجرایی می‌شود.

مینو یادآور شد: همان‌طور که می‌دانید، کارکنان قراردادی مدت‌موقت وزارت نفت که تا پیش از ابلاغیه بهبود معیشت تابع مقررات قانون کار بودند، پس از اجرای ابلاغیه وزیر نفت، تابع مقررات صنعت نفت شده‌اند که این تصمیم با هدف اثرگذاری مثبت بر حقوق و دستمزد این کارکنان اتخاذ شد و معاونت منابع انسانی این آثار مثبت را در گزارشی جداگانه شرح خواهد داد.

وی همچنین از آسیب‌شناسی بیمه تکمیلی کارکنان قراردادی مدت‌موقت خبر داد و گفت: با توجه به اتمام قرارداد یک‌ساله با بیمه تکمیلی این کارکنان در پایان شهریورماه امسال، به منظور بررسی میزان رضایتمندی کارکنان و تلاش برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی طرف قرارداد، آسیب‌شناسی صورت گرفته و بر مبنای آن، بسته جامعی شامل خدمات درخواستی از بیمه تکمیلی تدوین شده است.

به گفته مینو، در قرارداد بعدی با بیمه تکمیلی برای کارکنان قراردادی مدت‌موقت، قرارداد به صورت یکپارچه از سوی شرکت ملی نفت ایران منعقد شود و چه قرارداد هر یک از چهار شرکت اصلی جداگانه بسته شود، این بسته جامع و یکپارچه معیار خواهد بود و در امضای قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان، خدمات ذکر شده در این بسته به‌عهده بیمه تکمیلی طرف قرارداد گذاشته خواهد شد.

معاون وزیر نفت یادآور شد: به‌رغم مشکلاتی که امروز گریبانگیر اقتصاد کشور و به ویژه صنعت نفت شده است، با توجه به تاکید وزیر نفت بر صیانت از سرمایه انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه وزارت نفت، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این وزارتخانه از هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت رفاهی کارکنان دریغ نخواهد کرد.

https://naftonline.ir/news/18012/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عباس
روز به روز برعمر ماافزوده شد به سن میانسالی رسیدیم وکم‌کم برای بازنشته‌شدن اماده میشیم ، وحضرات هرروز یک خبر محال ودروغین روی سایت میزارند. واقعا خنده‌داره ، چقدرباید عمرکنیم وکارکنیم تا وعده‌های دروغین شما بوقوع بپیوندد؟؟؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
نیروهای پیمانکاری و قراردادی بدون هیچگونه ضابطه و فرآیند قانونی وارد سیستم شدند و اکثرا از خانواده و فامیلهای مدیران و مسولین صنعت نفت هستند حقوق دریافتی آنها الان از نیروهای رسمی خیلی از دستگاههای دولتی بیشتر است هر کس راضی نیست خوب در باز است برود
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام، معلوم میشود که جنابعالی جزو نیروهای رسمی وزارت نفت هستی که این فرمایشات را در مورد نیروهای ارکان ثالث میزنید اگر تو وحودت یک مقدار وجدان باشد این اراجیف ها را نمینوشتی .
feedback
Iran, Islamic Republic of
عباس
خواهش داریم وعده و وعیده توخالی ندید ، حالمون ازاینهمه اخبارعلکی ودروغین بهم خورده ، بازم انتخابات نزدیک شد و بازم وعده وعید دروغین
feedback
Iran, Islamic Republic of
مرتضی
ما هنوز پاداش بهره وری نیمه دوم سال ۹۷ نگرفتیم وحقوق تیر ماه شما دنبال خبر خوش هستی ای روزگار
feedback
Iran, Islamic Republic of
همین حقوقی که به نیروهای پیمانکاری و قراردادی میدهند خیلی زیادشون است
feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا زیادشونه تو که رسمی هستی و حقوق یامفت میگیری زیادت نیست، از همه امکانات وزارت نفت استفاده میکنی مگر ارث پدرتونه
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
از ارث پدر دارند میدن که حرف مفت میزنی مردک
feedback
Iran, Islamic Republic of
مردحسابی یه قانونی زمان دورسی بودوجمعیت نفت کم چرابایدخانه استجاری ۳۰سال طرف بشینه طرف ۳تاخونه داره وخونه استجاری شرکت یافرزندان نشستندیاداماداشان بنطرمن وزارت نفت این رویه راجمع کندو۵ سال بیشترخونه به اینا نده باید۱۰ سال کارکندبعد هم ۵ سال خونه استجاری بگیره آن هم درجم جاسک نه دراهوازامکانات بیمارستان وخدمات رفاهی باشگاه مگرایناکینداصلاسرکارهم درست نمی یاند
feedback
Iran, Islamic Republic of
حقوق خوب میگیرین. راه به راه پاداش میگیرین. نفت کارت میگیرین. وام های کم سود به رسمی ها میدن. کارانه کارورزی و نمیدونم چی چی چی میگیرین بعد یه کارگر بدبخت که 20 سال داره اونجا زحمت صادقانه میکشه فقط حقوق میگیره و هیچ. میری وام بگیری میگن مال شما نیست واسه رسمی هاست.میری هتل مشهد بگیری میگن مال رسمی هاس. میری هتل محمود آباد بگیری میگن مال رسمی هاس. میری درمانگاه یا بیمارستان نفت میگن به شما سرویس نمیدیم مار رسمی ها. میری باشگاه میگن شما نمیتونی استفاده کنی مال رسمی هاس. پس کارگر شریف که 20 سال از خیلی رسمی ها که اونجان صادقانه تر کار میکنه از رسمی ها زودتر میان سر کار دیرتر از رسمیها تعطیل میکنن وغیره وغیره.... از خدا بترسین بترسین
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام ای
feedback
Iran, Islamic Republic of
تو با 3 میلیون میتونی زندگی کنی وقتی قسط 1600 یه جا داری 600 یه جا داری. 400 یه جا داری. 250 یه جاداری حالا بااین همه قسط با دو تا بچه مدرسه بیا زندگیتو بچرخون جناب
feedback
Iran, Islamic Republic of
شما رو هم مثل ما حقوق میدادن و هیچ مزایای بهت نمیدادن بعد مثل الاق از صبح تا غروب ازت کار می‌کشیدن اینجوری نمیگفتی
feedback
United Arab Emirates
،بعضی ازرسمی ها واقعا فکر کردند تافته جدا بافته هستند،نمیدانم چه گلی به سردولت زدند که این همه مدعی هستند گرچه اکثرا بی سواد هم هستند البته برای بعضی‌ها سو تفاهم پیش نیاد خوب هم دارند،ولی پرادعا بیشتر داره
feedback
Iran, Islamic Republic of
بی نام
بهبود معیشت کارمندان قرارداد موقت !!! خخخخخخ
این بند ده که می فرمایید فوق العاده ترمیم تخصصی فنی است و شامل کارمندان مناطق عملیاتی است . باورتون میشه ما در منطقه عملیاتی پارسیان هستیم بالای کوه و ۱۴ روز هیچ بنی بشری نمی بینیم مگر همکارانمون . با این وجود به ما این فوق العاده تعلق نگرفته !!! به عبارتی دیگر هیچ فرقی بین حقوق بنده که نصف عمرم دور از زن و بچه و زندگی و تفریح و شادی می گذره با اون کسی که در کلانشهر خوش آب و هوایی مثل شیراز ( ستاد مرکزی زاگرس جنوبی) کار می کنه نیست.
جالب اینه که همه کارمندان قرارداد مستقیم مناطق عملیاتی متقاضی انتقالی به ستاد شیراز هستند ( بعلت اینکه مثل کارمندان رسمی ، تفاوتی در حقوق نیست !!!)
feedback
Iran, Islamic Republic of
سید علی مشعلی
چقدر خوب وعده میدن.. انگار مثل قصه های مادربزرگ میمونن. که اخرش رو فردا تعریف میکنه... تاکی ظلم ‌... خبر خوش‌... شرمنده زن وبچه ها مونیم
اقای....
feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضا
فقط حرف و شعار میدین.از خدا و مردم خجالت پکشید.همش عوام فریبی و پوپولیستی.تاکی آخه نامروتها
feedback
Iran, Islamic Republic of
خر
همش حرف های انتخاباتی و دروغ بابا ما هنوز پاداش بهره وری رو نگرفتیم در حالی که کل نیروهای رسمی قراردادی و دستور کاری ها پاداش رو گرفتن اون هم نه کف بلکه بالاتر از کف و خرج کردن رفت ولی ما باید یک ماه تو حساب پیمانکار بمونه سود بگیره از بانک الان اواخر برج ۵ قرار بود برج ۳ بدن از نیروهای پیمانکاری فقط پنج طبقه گرفتن ما تو مارون و کارون هیچکس نگرفته به خصوص مارون لعنتی
feedback
Iran, Islamic Republic of
شما که همش چسبیدید به نیروهای پیمانکاری و قراردادی اینها بدون هیچ گونه ضابطه ای وارد سیستم شدند و الان هم حقوقشان از نیروهای رسمی بقیه دستگاههای دولتی بیستر است
feedback
Iran, Islamic Republic of
همین نیروی پیمانکار صد برابر رسمی داره کار میکنه کمی بادید انسانیت نگاه کن برادر
feedback
Iran, Islamic Republic of
خيلي مزخرفي حقوق خودت چيه
feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا به رسمی ها راه به راه پاداش میدن ولی از سه چهار با شو یک بار به کارگرا چه پیمانی چه قراردادی چه مدت موقت کلن به کارگر جماعت نمیدن
feedback
Iran, Islamic Republic of
شاهین
من کارگر پیمانی هستم که تو پروزه نفتی کار میکنم.روزی11ساعت کار...تمام تعطیلات کار میکنیم....حقوقم1/700....هیچ گونه مبلغی بابت اضافه کار.تعطیل کار...عیدی.پاداش.سنوات رو پیمانکار نمیده...هیچ کسی نیست که از کارفرما بخواد چرا مزایا رو پیمانکار میخوره وکارگر بدلیل اینکه اخراج نشه مجبوره کار کنه..هیچ صاحب نداره که از حق ما دفاع کنه....هر روز کارگر فقیرتر پیمانکار و ناطرهای رشوه خور کلفتر میشن..
feedback
Iran, Islamic Republic of
مجید
اقای ؟؟ حرف چرت وپرت نگو الان برج ۸ چرا دروغ میگید
feedback
Iran, Islamic Republic of
افشین
سلام.خوب است کمی جلوتربیندیشیم که همچنان درانتظار باشیم.این هم عمری است که سپری شد و چند صباحی نمانده است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
شاهین
با درود....دروع کافیه دیگه...من کارگر هستم.در پروزه نفتی کار میکنم....روزی11ساعت کار بدون تعطیلی ماهی1/700میگیرن....عیدی وپاداش وسنوات نداریم...همین چی مثقال حقوقم 5ماه عقب هستن.حرف بزنیم هم اخراج میکنن.....دروع بسه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
مجید
فقط اقای مینو دروغ اندر دروغ ببند دهنتو الان دی واذر تموم شد حقوق هارو هیچوقت ندادن با رسمیها وپاداش ۷۵۰ تومنی که ۱۵ روزه قرار بود بدن هنوز ندادن تو گاز استان البرز اونم۷۵ تومن مالیات کم میکنند اگر بدن طبقه بندی اجرا نشد فقط دروغ
0