تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
به گزارش نفت آنلاین ؛ «هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری به اظهارنظرات «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص تحریم یک شرکت انرژی چینی به دلیل خرید نفت ایران واکنش نشان داد.

خبرگزاری «رویترز» در این خصوص گزارش کرد، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) تأکید کرد که پکن به شدت با تحریم‌های آمریکا علیه شرکت انرژی چین که به ادعای آمریکا محدودیت‌های تحمیل شده به بخش نفت ایران را نقض کرده است، مخالف است.

آمریکا دیشب شرکت «ژوهای ژنرانگ» انرژی چین را به اتهام ارتباط با ایران تحریم کرد. پامپئو در این مورد گفت این شرکت «به صورت آگاهانه در معاملات مهم خرید یا دستیابی به نفت خام ایران مشارکت داشته است».

طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا شرکت «ژوهای ژنرانگ» و یک تبعه جین به نام «لی یومین» به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

پیشتر منابع خبری گزارش داده بودند مقام‌های ارشد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اقدام چین در وارد کردن بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از ایران در ماه گذشته سرپیچی از تحریم‌های آمریکا بوده است.

دولت ترامپ از بیش از یکسال پیش با خروج از برجام علیرغم پایبندی ایران به مفاد برجام، فشارها به تهران از طریق وضع تحریم‌های اقتصادی را به امید وادار کردن ایران برای مذاکره مجدد با آمریکا تشدید کرد و چندی پیش معافیت‌های خرید نفت ایران را برای چندین کشور از جمله چین لغو کرد تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند. /فارس

https://naftonline.ir/news/17812/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0