تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
بومی سازی نمایشگر و هشدار دهنده  ایمنی جرثقیل های سنگین در شرکت  ملی حفاری ایران
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران علی اصغر مکوندی طراح و سازنده این دستگاه در اداره کل ترابری از زیر مجموعه های مدیریت خدمات این شرکت به کار اشتغال دارد.

وی با اشاره به اینکه این تجهیز به عنوان نمایشگر کار با جرثقیل در شرایط استاندارد و ایمن محسوب می شود، گفت: ظرفیت بار برداری تجهیزات و متعلقات مربوط به دستگاه های حفاری بوسیله جرثقیل های عملیاتی محاسبات فنی مختص به خود را دارد.

مکوندی ادامه داد: در جرثقیل های قدیمی این محاسبات به صورت جدول مکتوب در معرض دید هدایتگر آن است که با توجه به پیچیدگی محاسبه جدول بار برداری، انجام کار برای راننده دشوار و عدم دقت کافی موجب خطا و بروز حادثه از جمله واژگونی جرثقیل می شود.

طراح و سازنده این تجهیز افزود: در طراحی و ساخت این پردازشگر دیجیتال جدول بار برداری جرثقیل به طور اختصار روی نمایشگر درج شده تا هدایتگر جرثقیل به آسانی و با دقت بیشتر به کار ادامه دهد.

وی با بیان اینکه ساخت این دستگاه در قیاس با انواع خارجی با توجه به کشور سازنده یک دوازدهم تا یک بیستم ارزانتر است و محاسبات آن علاوه بر فوت و پوند براساس واحدهای متر و تن صورت می پذیرد، اظهار کرد: این تجهیز از مزیت های منحصر بفردی بر خوردار می باشد که در تجهیزات مشابه خارجی پیش بینی نشده است.

مکوندی گفت: دستگاه پیش گفته دارای دو قسمت است که یک بخش فرستنده روی بوم و بخش گیرنده و نمایشگر در درون کابین جرثقیل تعبیه شده و تمامی کارهای نرم افزاری و سخت افزاری آن را شخصا طراحی و اجرا کرده است.

طراح و سازنده این دستگاه هشدار دهنده ایمنی جرثقیل های سنگین افزود: در این نمایشگر سیستم برنامه ریزی بی سیم است و فرکانس آن به گونه ای طراحی شده که با فرکانس سایر تجهیزات کاربردی در دستگاه حفاری تداخل نداشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین در دستگاه های نمونه خارجی اگر به اشتباه جای کابل های مثبت و منفی برق جابجا یا ولتاژ برق DC افزایش یابد، دستگاه دچار آسیب کلی می گردد اما در تجهیز ساخته شده داخلی، این نقیصه فنی با نصب سیستم های ایمنی به طور کامل برطرف شده است.

مکوندی که دانش آموخته رشته الکترونیک و عضو انجمن مخترعان و نخبگان ایران و ۲۱ سال سابقه خدمت در صنعت نفت دارد، گفت: هم اکنون در شرکت تعداد قابل توجهی جرثقیل با تناژ مختلف وجود دارد که نخستین دستگاه آن در حال نصب بر روی یک کرن ۲۵ تنی است.

این متخصص اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران افزود: پس از موافقت با پیشنهاد وی در زمینه طراحی و ساخت این تجهیز از سوی مدیریت خدمات شرکت، این تجهیز در مدت دو ماه طراحی و ساخته شد و با توجه به بومی سازی آن، هم اینک برای ساخت و تجهیز تمامی جرثقیل های شرکت با تناژ مختلف اعلام آمادگی شده است.

https://naftonline.ir/news/17754/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0