تاریخ انتشارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، دولت پاناما تحت فشار آمریکا قصد دارد مجوز دریانوردی با پرچم این کشور را از کشتی هایی که تحریم های آمریکا را دور می زنند پس بگیرد. پاناما در ماه های اخیر پرچم خود را از حدود ۶۰ کشتی مرتبط با ایران و سوریه پس گرفته است.

بر اساس اطلاعات دو منبع آگاه، به دنبال خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های یکجانبه جدید علیه ایران در سال ۲۰۱۸، خوان کارلوس وارلا، رئیس جمهوری پیشین پاناما چراغ سبز لازم را برای بازپس گیری پرچم این کشور از ۵۹ نفتکشی که در زمینه دور زدن تحریم های آمریکا فعال بودند صادر کرد.

رافائل کیگاروئیستا، مدیر کل دریانوردی تجاری سازمان دریانوردی پاناما در این باره گفت: «پاناما سیاست بازپس گیری پرچم از نفتکش های ناقض تحریم ها را ادامه خواهد داد.»

وی افزود: «هدف ما افزایش میزان پایبندی ناوگانمان نه تنها به تحریم های وضع شده از سوی سازمان های بین المللی بلکه به قوانین جاری پاناما و قواعد امنیت دریانوردی است.»

وی توضیح بیشتری در مورد اینکه کدام نفتکش ها هدف این اقدام جدید دولت پاناما قرار خواهند گرفت ارائه نکرد.

بر اساس مقررات حقوق بین الملل، هر کشتی ای باید در یک کشور به ثبت رسیده باشد و با پرچم کشور محل ثبت تردد نماید و مقررات ایمنی و کار کشور صاحب پرچم بر کشتی ها حاکم خواهد بود. در صورتی که یک کشتی پرچم کشور محل ثبت را از دست بدهد، قادر به برخورداری از خدمات بیمه ای و طبقه بندی نخواهد بود و باید به دنبال یافتن پرچمی دیگر باشد.

به دلیل مقررات سهل گیرانه کشورهایی همچون پاناماریال لیبریا و جزایر مارشال در زمینه ثبت کشتی ها در مقایسه با سایر کشورها بسیاری از کشتی های تجاری و نفتکش ها در این کشورها به ثبت می رسند./تسنیم

https://naftonline.ir/news/17662/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0