تاریخ انتشاريکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
به گزارش نفت آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان روز یکشنبه (دوم تیرماه) با اشاره به اهمیت مستند سازی و دانش ضمنی و صریح توضیح داد: دانش صریح شامل کتاب ها، گزارش ها و دستورالعمل ها می شود.

وی گفت: بخش عمده ای از دانش یک سازمان، مربوط به دانشی است که از تجربیات کارکنان نشات می گیرد که حاوی نکات ظریف انجام کار، نحوه رفع چالش ها، راهکارهای جدید برای صرفه جویی در وقت و هزینه و مواردی است که به عنوان دانش ضمنی تلقی می گردد.

عرشیان به تجارب گرانسنگ کارکنان این شرکت در چهار دهه گذشته در بخش های عملیاتی، فنی / مهندسی و پشتیبانی اشاره کرد و افزود: این مدیریت در صدد مستند سازی تجربیات همکاران شاغل و پیشکسوتان این صنعت می باشد و در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در همین ارتباط این مدیریت با همکاری مدیریت منابع انسانی شرکت در نخستین گام فهرست همکارانی که در سال جاری و سال آینده به افتخار بازنشستگی نائل می گردند را تهیه و براساس برنامه ریزی با دعوت از آنان در قالب مصاحبه های حضوری تجارب ارزشمند این عزیزان ثبت و ضبط خواهد شد.

وی گفت: با هدف استفاده از همکاری دانشگاه ها، پروژه پژوهشی نیز با یکی از دانشگاه های کشور در حال پیگیری است که در این چار چوب علاوه بر ایجاد بستر نرم افزاری برای مستند سازی و به اشتراک گذاری تجارب سازمان، متدهای علمی و قالب های تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد.

عرشیان افزود: با توجه به استقرار ویرایش جدید (۲۰۱۵) استاندارد مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ در شرکت از سال جاری، و قید شدن مدیریت دانش به عنوان یکی از الزامات مهم در این استاندارد، بخشی از اقدامات در این خصوص برنامه ریزی گردیده که همکاری مدیریت ها، ادارات و همکاران را در این خصوص می طلبد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: علاوه بر مستند سازی و به اشتراک گذاری تجارب سازمان، در زمینه مالکیت فکری شرکت نیز ، برنامه ریزی به عمل آمده تا با شناسایی و ثبت موارد متعدد از جمله نتایج پروژه های پژوهشی، ابتکارات و ابداعات به نام شرکت، زمینه استفاده از حق مالکیت فکری ، خلق ارزش افزوده و ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت فراهم گردد.

https://naftonline.ir/news/17417/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0