تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
صحبت های مهم عضو کمیسیون انرژی در خصوص توسعه پتروپالایشگاه‌ها
به گزارش نفت آنلاین به نقل از فارس ؛ هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  درخصوص طرح توسعه پتروپالایشگاه ها با سازوکار تنفس خوراک گفت:در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی در توسعه صنایع پالایشی کوتاهی زیادی شده است. دولت‌ها هم در این راستا اقدامات خاصی انجام نداده‌اند. هدف از این طرح کمک به توسعه پالایشگاه‌‌ها و پتروپالایشگاه‌ ها است.

وی ادامه داد: به این شکل که از بخش خصوصی دعوت شود و امتیازاتی به آن‌ها داده شود. خوراک پتروشیمی رایگان، تسهیلات بانکی و ... ازجمله این امتیازات هستند. آنچه که به آن رسیده‌ایم این است که بدون حمایت دولت و وزارت نفت اتفاق خاصی در این زمینه نخواهد افتاد.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس در پاسخ به اینکه منتقدین توسعه ظرفیت‌های پالایشگاهی کشور معتقدند این قبیل پروژه‌ها نیازمند هزینه‌های زیادی هستند، گفت: درحال حاضر یکی از مشکلات کشور افزایش میزان نقدینگی است. دولت باید شرایطی را فراهم کند که مردم به جای سرمایه‌گذاری در بازار سکه و دلار، سرمایه‌های خود را از طریق بورس و سایر ابزارها به سمت توسعه ظرفیت‌های تولیدی کشور ازجمله پالایشگاه‌سازی سوق دهند.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید پس‌اندازهای مردم را به سمت پروژه‌های مولدی تولیدی ازجمله پالایشگاه‌سازی و توسعه پتروپالایشگاه‌ها حرکت دهند. دولت نباید مخالف و رقیب بخش خصوصی باشد.

خادمی در پایان با تاکید بر اینکه آقای زنگنه سال‌ها وزیر نفت کشور بوده‌اند و هیچگونه اعتقادی به توسعه ظرفیت‌های پالایشگاهی و زنجیره ارزش در صنعت نفت ندارند و معتقد بودند واردات بنزین بهتر از تولید آن است، گفت: رهبر انقلاب بارها نسبت به خام فروشی نفت معترض بودند. وضعیت فعلی کشور که با تحریم‌ها دست و پنجه نرم ناشی از خام فروشی چند سال قبل در صنعت نفت است.

https://naftonline.ir/news/17192/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
فلاورجیانی
وقتی صحبت از توسعه صنایع نفتی است، همه جوانب مثل محیط زیست، آینده محصولات نفتی، ورود تکنولوژیهای جدید مثل خودرو برقی و... را هم در نظر گرفت و تصمیم جامع و همه جانبه ای گرفت
0