تاریخ انتشاريکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
مددخواهی شاغلان ستاره خلیج فارس از نمایندگان مجلس + عکس
به گزارش نفت آنلاین به نقل از تسنیم ، صبح امروز تعدادی از نیروهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس روبه روی ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار ورود نمایندگان مجلس به وضعیت استخدامی خود شدند.





پیش از این نیز (سیزدهم شهریور ماه سال جاری) حدود 100 نفر از نیروهای شاغل در پالایشگاه ستاره خلیج فارس مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند اما این تجمع نتوانست نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را جلب کرده و برای این افراد راهگشا باشد.

یکی از این افراد به خبرنگار تسنیم گفت: "از ما می خواهند به شرکت پیمانکار فعال در پالایشگاه مراجعه کرده و قرارداد با این شرکت امضا کنیم، در حالی که ما در آزمون استخدامی شرکت نفت ستاره خلیج فارس قبول شده ایم؛ آیا این قانونی است که از ما می خواهند بیش از سه سال از عمرمان را که در گذراندن موفقیت آمیز آزمون استخدامی، آزمون های فنی ، مصاحبه ها و دوره های آزمایشی و آموزشی گذرانده ایم را بی خیال شویم و برای کار به شرکت پیمانکاری مراجعه کنیم؟"

ماجرا از اینجا آغاز شد که شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس در سال 92 به منظور جذب نیروهای متخصص اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد. پس از ماهها تأخیر در اعلام نتایج آزمون، در نهایت شهریور ماه سال 1393  اسامی 400 نفر برای شرکت در مصاحبه و آزمون فنی اعلام شد و با پیگیری های بسیار از سوی قبول شدگان و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت نام 100 نفر به عنوان پذیرفته شدگان نهایی در سال 95 برای آغاز به کار در این پالایشگاه اعلام شد.

این افراد که فارغ التحصیلان دانشگاهی از اقصی نقاط ایران بودند با مراجعه به محل پالایشگاه در بندرعباس مشغول به کار شدند و حتی با اجاره واحدهای مسکونی، خانواده خود را نیز به بندرعباس منتقل کردند.

100 جوان تحصیل کرده که با تکیه بر قبولی در آزمون استخدامی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فرآیندی بسیار طولانی که بیش از 3 سال به طول انجامید و با شرکت در یک مرحله آزمون سراسری و دو مرحله مصاحبه و آزمون فنی و یک دوره آموزشی مشغول به کار شده و زندگی خود را پایه گذاری کرده و تشکیل خانواده داده اند، از میانه سال 95 در این پالایشگاه مشغول به کار شدند.

اما این اشتغال به کار که بر پایه آزمون استخدامی بود، چندان پایدار نبود. بعد از چند مرتبه امضای قرارداد سه ماهه با این افراد و قول امضای قرارداد رسمی با آنها، با تغییر مدیریت پالایشگاه ورق برگشت و قول های مدیریت قبلی فراموش شده و از این افراد خواسته شد تا برای ادامه کار به شرکت پیمانکاری فعال در نیروگاه مراجعه کرده و به جای امضای قرارداد مستقیم با پالایشگاه، به امضای قرارداد با شرکت پیمانکاری اقدام کنند.

اکنون خواست این 100 جوان تحصیل کرده، عمل مسئولان به قول استخدام و امضای قرارداد مستقیم با شرکت نفت ستاره خلیج فارس به جای امضای قرارداد با شرکت های پیمانکاری است.

https://naftonline.ir/news/1718/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0