تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، به دنبال تضعیف چشم انداز تقاضا برای نفت و افزایش ذخایر نفت خام آمریکا قیمت نفت روز چهارشنبه بیش از یک درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸۷ سنت معادل ۱٫۴ درصد کاهش به ۶۱ دلار و ۴۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۸۵ سنت معادل ۱٫۶ درصد کاهش به ۵۲ دلار و ۴۱ سنت رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود پیش بینی اش از رشد تقاضا برای نفت و تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۹ را کاهش داد.

بر این اساس پیش بینی شده که رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی به ۱٫۲۲ میلیون بشکه در روز برسد که ۱۶۰ هزار بشکه کمتر از پیش بینی قبلی این نهاد است. همچنین پیش بینی شده که تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۹ به ۱۲٫۳۲ میلیون بشکه برسد که ۱۴۰ هزار بشکه کمتر از پیش بینی ماه می دولت آمریکاست.

افزایش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا نیز دیگر عاملی بود که موجب تضعیف قیمت نفت شد.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «سرمایه گذاران نگران افزایش اخیر میزان ذخایر نفت خام آمریکا هستند.»

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا دیروز نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۷ ژوئن به ۴۸۲٫۸ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی که است که تحلیلگران انتظار کاهش ۴۸۱ هزار بشکه ای ذخایر را داشتند. آمارهای رسمی دولت آمریکا در این باره اواخر امروز منتشر خواهد شد.

در کنار نگرانی های مربوط به افزایش عرضه، تداوم تنش های تجاری میان آمریکا و چین و نگرانی از کند شدن رشد تقاضا نیز به افت قیمت نفت دامن زده است.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار نفت در موسسه فیلیپ فیوچر گفت: «در حالی که تجار نگران افزایش تنش های ژئوپلتیک و ادامه تضعیف رشد اقتصاد جهانی هستند، قیمت نفت شاهد افت قابل توجهی بوده است.»تسنیم

https://naftonline.ir/news/17063/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0