تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
علت ابطال یک مزایده پرحاشیه نفتی؛در برج‌های آ. اس. پ چه می‌گذرد؟
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از خبرگزاری مهر ؛ وزارت نفت سال‌هاست واحدهایی را در برج‌های مسکونی ASP (آ. اس. پ) تهران واقع در بزرگراه کردستان در اختیار دارد که محل اقامت مدیران ارشد این وزارتخانه بود. از سال گذشته بود که موضوع واگذاری و فروش این واحدهای مسکونی در دستور کار قرار گرفت، مزایده‌ای برای فروش این واحدها برگزار شد.

نکته مهم در این مزایده آن بود که طبق گفته یک منبع آگاه، قیمت پایه واحدهای وزارت نفت فاصله بسیاری با قیمت روز داشته و تخلفاتی نیز در این باره انجام شده که با ورود نهادهای نظارتی این مزایده باطل شد. مهم‌ترین انتقادی که به روند مزایده وارد شده است عدم درج سراسری آگهی مزایده بود بطوری که تنها دو روزنامه آفتاب یزد و راه مردم برای انتشار آگهی مزایده انتخاب شده بودند.

این مورد در حالی مورد انتقاد قرار گرفته است که مساله اصلی در مزایده منازل مسکونی نفت، قیمت پایین مطرح شده واحدها بوده است بطوری که در جریان این مزایده، منافع شرکت ملی نفت رعایت نشده و در واقع همه چیز به سود خریداران محدود این واحدها بوده است.

 با برخی مشاوران املاک منطقه میدان ونک و اتوبان کردستان نشان می‌دهد حداقل قیمت آپارتمان در برج‌های معروف تهران ۲۲ میلیون تومان در هر متر مربع است؛ گفته می شود مجموع ضرر شرکت ملی نفت ایران در این واگذاری‌ها حداقل ۳۸ میلیارد تومان بوده است.

واحدهای شرکت نفت در این برج‌ها حداقل ۱۷۰ متر بوده که شرکت ملی نفت قصد فروش آن را دارد.

بسیاری از مدیران ارشد شرکت ملی نفت طی چند دهه اخیر در این برج‌ها اسکان داشتند و این واحدها بر اساس شاخص‌های متفاوتی مانند سابقه کار، انتقال به تهران و … در اختیارشان قرار می‌گرفت.

اسناد موجود نشان می‌دهد شرایط عجیب مزایده به قدری پرحاشیه بوده است که پس از نامه رسمی به مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره لزوم باطل شدن این مزایده، دستور ابطال به صورت آنی صادر شد تا پس از بررسی‌های دقیق درباره اتفاقات رخ داده، مزایده تجدید شود.

پیشتر، واگذاری شرکت هواپیمایی نفت به چند برادر مبل فروش با قیمتی اندک نسبت به ارزش این شرکت، موضوع واگذاری‌ها را داغ کرده بود.

https://naftonline.ir/news/17051/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0