تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، شرکت خط لوله ترنسنفت روسیه اعلام کرد شرکت های تولید نفت مقصر آلودگی اخیر خط لوله صادراتی این کشور بوده اند و هیچ راه‌حل سریعی برای حل این مشکل وجود ندارد.

 جریان صادرات نفت روسیه از آوریل پس از کشف مقادیر بالای کلراید آلی در نفت خام پمپ شده از خط لوله دروژبا به بندر  بالتیک آست لوگا مختل شده است.

 مدیران اپراتورهای خط لوله نفت از جمله ترنسنفت روز سه شنبه با هم دیدار کردند تا در مورد قدمهای بعدی در پاکسازی نفت گفتگو کنند ولی این دیدار راه حل‌های واضحی در پی نداشت.

 نیکلای گاوریلنکو، رئیس اپراتور خط لوله اوکراین، پاول سوروکین معاون وزیر انرژی روسیه و مدیران اجرایی ترنسنفت و شرکت‌های اروپایی، از شرکت کنندگان این جلسه بودند. این دیدار در حاشیه اجلاس مجمع بین‌المللی انتقال دهندگان نفت صورت گرفت.

 خط لوله دروژبا در بلاروس دوشاخه می شود .شاخه شمالی آن به سمت لهستان و آلمان می‌رود. طبق گفته منابع آگاه هنوز هیچ نفتی از بلاروس در این قسمت جریان پیدا نکرده است.

ترنسنفت طی بیانیه ای اعلام کرد کلوراید آلی که با غلظت بالا در استخراج نفت مورد استفاده قرار می گیرد، تنها در خط لوله هایی دیده شده که نفت آنها را شرکت‌های نفتی تامین می‌کردند. این نفت آلوده را ترسنفت وارد سیستم نکرده است.

از کلوراید آلی برای تسهیل استخراج نفت استفاده می شود ولی باید قبل از آغاز فرایند پالایش جداسازی شود.

 گفتگوها در مسکو برای یافتن راه حلی در جهت پاک کردن خط لوله ها از این نفت ادامه دارد و مشخص نیست چه زمانی جریان نفت  به شرایط قبل از وقوع این بحران بازمی‌گردد.

 روسیه انتقال نفت از طریق بالتیک را در روز دوشنبه آغاز کرد و مجارستان اولین کشور اروپایی بود که این نفت را برای آزمایش دریافت کرد.تسنیم

https://naftonline.ir/news/16324/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0