تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
ترکیه و روسیه قرارداد حفاری در میادین نفت و گاز ایران امضا کردند
به گزارش نفت آنلاین ، به نقل از رویترز، شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه اعلام کرد، یک موافقتنامه 7 میلیارد دلاری با شرکت دولتی زاروبژنفت روسیه و هولدینگ سرمایه گذاری غدیر ایران برای حفاری نفت و گاز در ایران منعقد کرده است.

شرکت یونیت در این بیانیه اضافه کرده، 3 شرکت 7 میلیارد دلار در زمینه حفاری سرمایه گذاری کرده اند که این حفاری ها در 3 میدان نفتی و یک میدان بزرگ گازی در ایران انجام خواهد شد.

به گفته شرکت یونیت، کل ذخایر انرژی این 3 میدان 10 میلیارد بشکه برآورد شده و قرار است از آنها روزانه 100 هزار بشکه نفت تولید شود. این شرکت ترک اضافه کرده که میدان گازی مذکور نیز ظرفیت تولید سالانه 75 میلیارد متر مکعب گاز را داراست.

بر اساس این بیانیه، این کنسرسیوم همچنین قادر خواهد بود در سایر نقاط ایران عملیات حفاری انجام دهد.

شرکت یونیت با بیان اینکه، گاز طبیعی استخراج شده از این حفاری ها، 1.5 برابر 50 میلیارد متر مکعب گازی است که ترکیه سالانه از ایران وارد می کند، اضافه کرده که ذخایر این میدان به تامین نیازهای گازی ترکیه در طی 150 سال آینده کمک خواهد کرد.

شرکت یونیت همچنین گفته، هر 3 شرکت این موافقتنامه را به عنوان شرکایی برابر به امضا رسانده اند و اینکه این موافقتنامه اولین قرارداد سه جانبه یک شرکت ایرانی است که با شرکای خارجی به امضا می رسد.

https://naftonline.ir/news/1600/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0