تاریخ انتشارجمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
NIDC از آغاز عملیات اجرایی پروژه حفاری ۱۰ حلقه چاه جدید در میدان نفتی آزادگان جنوبی خبر داد
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران حمید رضا خوش آیند هنگام بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت در تهران گفت: هم اکنون دستگاه حفاری ۹۲ فتح در حال انتقال به این موقعیت عملیاتی است.

وی با اشاره به اختصاص دو دستگاه دیگر برای حفاری چاه های تعریف شده در این پروژه توضیح داد، در این موقعیت هم اکنون پروژه حفاری ۳+۲۰ حلقه چاه با تکمیل آخرین حلقه در مراحل پایان کار قرار دارد.

خوش آیند افزود: پروژه حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی به صورت کلید در دست اجرا و مراحل طراحی، مدیریت، تامین کالا و مواد و ارائه خدمات جانبی به عهده این شرکت است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: پروژه های اجرا شده در آزادگان جنوبی از جمله پروژه های ملی حفاری به شمار می آید که در منطقه عملیاتی غرب کارون تحت مدیریت شرکت مهندسی و توسعه نفت اجرا می شود.

وی با اشاره به تکمیل عملیات حفاری هفت حلقه چاه در قالب پروژه در میدان نفتی آذر در فروردین ماه امسال، گفت: عمق بالای مخزن هیدروکربوری و نیاز به حفاری در سازندهای مختلف نفتی از ویژگی های این میدان است که عملیات حفاری را بسیار پیچیده و طولانی می‌ کند.

خوش آیند در ادامه درباره پیشرفت پروژه حفاری فاز ۱۴ پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس افزود: در این فاز حفر ۲۲ چاه در تعهد شرکت ملی حفاری ایران بوده است که هم اکنون با پیشرفت ۸۵ درصدی ۱۴ حلقه چاه شامل هفت حلقه بر روی سکوی A و هفت حلقه روی سکوی C تکمیل نهایی و تحویل کارفرما گردیده و در مدار تولید قرار دارد.



قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه حفاری ۸ حلقه چاه باقیمانده نیز به اتمام رسیده و با نظر کار فرما تکمیل نهایی و در مدار تولید قرار می گیرد ، اظهار کرد: این پروژه به صورت کلید در دست اجرا و تامین دکل، کالا و مواد حفاری، مهندسی، زمین شناسی، پشتیبانی و خدمات فنی بر عهده ملی حفاری بوده است.

وی به اجرای پروژه حفاری ۸+۶ حلقه چاه اکتشافی در حوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفت: پروژه حفاری شش حلقه چاه در میدان جفیر و منصوریه غربی با استفاده از دستگاه حفاری ۷۴ و ۸۹ فتح در حال انجام است و پروژه حفاری ۸ حلقه چاه دیگر در میدان شادگان و خنج در استان فارس با استفاده از دستگاه حفاری ۳۲ و ۳۳ فتح در دست اجرا قرار دارد.

خوش آیند با این توضیح که پروژه های حفاری ۱۲ حلقه چاه در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان و همچنین حفاری ۱۳ حلقه چاه در جزیره کیش نیز بر اساس برنامه تداوم دارد، اجرای دو پروژه میدان محور شامل پنج حلقه چاه در میدان نفت شهر و هفت حلقه چاه در گچساران را یادآور و افزود: این پروژه ها نیز به صورت کلید در دست اجرا و هم اکنون در مراحل تجهیز کارگاه و انجام عملیات سطح الارضی قرار دارد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این شرکت در زمان حاضر با شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت و گاز اروندان، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز پارس ، نفت مناطق مرکزی ، فلات قاره، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شماری از شرکت های بخش خصوصی فعال در عرصه صنعت حفاری همکاری دارد.

وی گفت: این همکاری ها که در برگیرنده خدمات حفاری و خدمات یکپارچه و متنوع فنی و مهندسی است در گستره عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب، میدان های نفتی در غرب کارون خاصه میدان نفتی آزادگان جنوبی، میدان های نفتی اروندان و جفیر، فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و بخش خشکی میدان گازی کیش و همچنین حفر چاه های اکتشافی ارائه می گردد.

خوش آیند در زمینه عملکرد شرکت در زمینه عملیات حفاری در سال جاری افزود: متخصصان و کارکنان سختکوش این شرکت در ۴۰ روز نخست امسال موفق به حفر هفت حلقه چاه های نفت و گاز و ثبت ۱۸ هزار متر حفاری در مناطق نفتخیز کشور شدند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: این در حالی است که این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون اولویت کاری خود را کمک رسانی و حضور موثر در کنترل تبعات ناشی از سیلاب در استان خوزستان قرار داده است.

https://naftonline.ir/news/15828/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سعید سعدی
با سلام چگونگی استخدام در پروژه های نفت دشت آزادگان
0