تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
به گزارش نفت آنلاین به نقل از اویل پرایس، ، عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده نفت جهان می تواند در بین بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع جهان هم قرار بگیرد.امین ناصر، مدیرکل شرکت دولتی آرامکوی عربستان گفت این شرکت در حال مذاکره با بسیاری شرکایش در سراسر جهان در مورد قراردادهای احتمالی گاز طبیعی است و اولین محموله گاز خود را فروخته است .

 این شرکت بزرگ نفتی بارها اشاره کرده بود که علاقه دارد علاوه بر مصرف داخلی گاز طبیعی ، صادرات آن را هم آغاز کند.  عربستان قصد دارد ۱۰ درصد از برق خود را در ۵ تا ۶ سال آینده، از منابع تجدیدپذیر  تولید کند. به این ترتیب، ترکیب انرژی متنوع تری خواهد داشت و نفت خام بیشتری برای صادرات می ماند. اگر عربستان درکنار انرژی خورشیدی و بادی از گاز طبیعی ، پاک‌ترین هیدروکربن، هم استفاده کند نفت بیشتری برای صادرات خواهد داشت و صادرات آن از ۳۰۰ هزار بشکه در روز به یک میلیون بشکه در روز می رسد.

 عربستان قصد دارد تولید گاز خود را تا ۲۳ میلیارد فوت مکعب در روز از ۱۴ میلیارد فوت مکعب فعلی بالا ببرد. ناصر گفت:«  ما طبق برنامه ای که برای گاز  طبیعی داریم، سرمایه گذاری هایی از حدود ۱۵۰ میلیارد دلار طی دو دهه آینده جذب می کنیم. ما  همچنین ذخایر گاز غیر متعارفی داریم که به سرعت در حال اضافه شدن به ذخایر متعارف هستند. ما می‌خواهیم منابع انرژی خود را با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و انرژی هسته‌ای متنوع کنیم تا بتوانیم گاز و محصولات گازی را صادر کنیم.

 عربستان همچنین قصد دارد نقشی عمده در ۳۰ درصد سهام پروژه گاز طبیعی آرکتیک روسیه داشته باشد.

 ناصر در ژانویه گفت که آرامکوی عربستان به دنبال هزینه میلیاردها دلار برای مالکیت گاز طبیعی در آمریکا است. این طرح بخشی از پروژه  بزرگ این شرکت برای تقویت تجارت گاز طبیعی و تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی در بخش گاز طبیعی است.تسنیم

https://naftonline.ir/news/15747/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0