تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
آیا خبر نشت نفت در خوزستان صحت دارد؟
به گزارش نفت آنلاین ؛ طی هفته جاری فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که از وجود لکه‌های نفتی در مناطق نفت‌خیز جنوب در غرب حکایت دارد. موضوعی که مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون آن را کذب دانسته و به آن پاسخ داده است.

محسن دهان‌زاده، ‬ با اشاره به این‬ که رعایت الزام‌های زیست‎محیطی سرلوحه کارهای صنعت نفت قرار دارد، اطمینان خاطر داد که هیچ‎گونه نشتی یا آلودگی نفتی تاکنون در هیچ نقطه‎ای از مناطق نفت‏‌خیز جنوب گزارش نشده است. نفت به دلیل اختلاف وزن و دانسیته در یک جا نمی‌ماند، حال آنکه سطح تیره رنگ در فیلم منتشر شده جریان پیدا نکرده و کاملاً ثابت است، بنابراین بدیهی است که این لکه‌های تیره رنگ هیچ ارتباطی با نفت ندارند.

وی ادامه داد: این فیلم از ارتفاع بالا گرفته شده و به نظر می‌رسد این لکه‌های تیره رنگ که در تصویر پیداست،استپ‌های بیابانی باشد که به دلیل شکست نور به رنگ سیاه نشان داده شده است.

دهان‌زاده با اشاره به رصد مستمر منطقه از سوی سازمان آب و برق خوزستان و دیگر نهادهای مرتبط، اظهار کرد: قطعاً اگر کوچک‌ترین نشتی نفت در منطقه‌ای رخ دهد، به ما گزارش می‌شود و سازمان حفاظت محیط زیست در جریان قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش به نقل از وزارت نفت، روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) نیز در این مورد اعلام کرد که نشت نفتی از هیچکدام از تأسیسات این شرکت اعلام نشده است.ایسنا

https://naftonline.ir/news/15516/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0