تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، پس از آنکه وزیر دارایی روسیه گفت این کشور و اوپک ممکن است در تلاش برای حفظ سهم خود از بازار تولید نفتشان را افزایش دهند قیمت نفت با کاهش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۰ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۷۱ دلار و ۸ سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز هم نیم درصد کاهش یافته بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که روز دوشنبه ۰٫۸ درصد افت کرده بود امروز با ۲ سنت کاهش به ۶۳ دلار و ۳۹ سنت رسید.

آنتون سیووانوف، وزیر دارایی روسیه گفته، کشورش و اوپک ممکن است برای رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار نفت با آمریکا، تولید خود را افزایش دهند، اما این مسئله قیمت نفت را تا ۴۰ دلار در بشکه کاهش خواهد داد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «این نگرانی در حال شدت گرفتن است که روسیه با تمدید کاهش تولید موافقت نخواهد کرد و ما ممکن است شاهد خروج رسمی مسکو از توافق کاهش تولید در ماه های آینده باشیم.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه که به اوپک پلاس معروف شده اند، در ماه ژوئن در مورد تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری خواهند کرد. قبلا این کشورها توافق کرده بودند که در ۶ ماهه نخست امسال روزانه ۱٫۲ میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.

علیرغم خبرهای نگران کننده از توافق کاهش تولید، کاهش عرضه نفت ایران و ونزوئلا و نشانه هایی از تشدید بیشتر تحریم های آمریکا علیه این کشور کشور موجب شده تا افت قیمت ها چندان محسوس نباشد. تشدید تنش ها در لیبی نیز مانع سقوط قیمت ها شده است.تسنیم

https://naftonline.ir/news/15505/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0