تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
تولید روزانه نفت ایران چقدر است؟
به گزارش نفت آنلاین به نقل از فارس ؛ سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه مارس ۲۰۱۹ برابر با اسفند ماه ۱۳۹۷ به ۲ میلیون و ۶۹۸ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن  ۲۸ هزار بشکه در روز کمتر است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه فوریه برابر با بهمن ۹۷ روزانه ۲ میلیون و ۷۲۶ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم در ماه پیش از آن یعنی ژانویه (دی ۹۷) ۲ میلیون و ۷۳۱ هزار بشکه در روز بوده است.

متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز بوده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۵ کشور عضو این سازمان در ماه مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۹۷) ۳۰ میلیون و ۰۲۲ هزار بشکه در روز عنوان شده است که کاهش روزانه ۵۳ هزار بشکه‌‌ای نسبت به ماه فوریه را نشان می‌دهد. اوپک در ماه فوریه ۲۰۱۹ روزانه ۳۰ میلیون و ۵۵۷ بشکه نفت تولید کرده بود.

عربستان نیز در ماه مارس روزانه ۳۲۴ هزار بشکه نفت کمتر تولید کرده و میزان تولیدش به ۹ میلیون و ۷۹۴ هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه فوریه ۱۰٫۱۱۸ میلیون بشکه در روز بود.

کشورهای آنگولا، کنگو، اکوادر، گینه و گابن، لیبی و نیجریه افزایش تولید داشتند. بیشترین کاهش تولید به عربستان تعلق دارد.

ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند.

در جدولی که بر اساس اطلاعات دولت‌های عضو اوپک از میزان تولیدشان در این گزارش آمده است، رقمی برای تولید نفت ایران در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۱۹ ذکر نشده است.

https://naftonline.ir/news/15444/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0