تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کسب دو مقام در سومین المپیاد بین المللی مهندسی نفت دانشگاه صنعتی شریف
به گزارش نفت آنلاین ؛  عباس اورکی کارشناس اداره تعمیرات ابزار دقیق مدیریت خدمات فنی شرکت درباره کسب این موفقیت گفت: این جشنواره با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نفت و وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری اسفندماه سال گذشته گذشته برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره ۴۰۰ شرکت کننده از کشورمان و کشورهای منطقه از جمله عراق حضور داشتند، افزود: از این تعداد در مرحله نخست ۲۴ نفر پذیرفته و به مرحله نهایی راه یافتند.

اورکی اظهار کرد: «کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت موتورهای دستگاه حفاری»  و « رفع عیب در فوران گیرهای کوبه ای در نفاط شیب دار و مخروطی لوله های حفاری» دو موضوع طرح  شده از سوی اینجانب بوده است که راهکارهای پیشنهادی مورد تایید داوران  قرار گرفت.

این پژوهشگر  توضیح داد: از جمله راهکارها در موضوع نخست جایگزین کردن یک افترکولر هوا با راندمان بالا به جای سیستم فعلی است که می تواند باعث کاهش رطوبت و دمای هوای ورودی به موتور گردد.

 وی ادامه داد: همچنین در خصوص عدم کارایی رم درون فوران گیرهای کوبه ای بر روی نواحی مخروطی لوله های حفاری، تیغه رم جدید طراحی که می تواند مشکل اساسی گرفتن انواع لوله ها با زوایای مخروطی  را به طور کامل برطرف سازد.

اورکی با قدردانی از دو نفر همکارانش به نام های سید مرتضی موسوی و داود روزعلیزاده در طراحی و تحقق از این دستاوردهای پژوهشی یادآور شد: پیش از این مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات سال ۲۰۱۳  (IENA) کشور المان، مدال طلای سومین المپیاد بین المللی مخترعان و مبتکران دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۱، مدال نقره مسابقات اختراعات  در کشور کویت در سال ۲۰۱۴ و مدال نقره مسابقات اختراعات در کشور کرواسی (زاگرب – ۲۰۱۵) را در کارنامه موفقیت های پژوهشی خود دارد.

وی گفت: همچنین برگزیده هفتمین جشنواره  ملی دانایی خلیج فارس شهید تندگویان و هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت  در سال ۱۳۹۶ بوده و عنوان مهندس سرآمد در جشنواره مهندس سرآمد کشوری در سال ۱۳۹۶ را دارا می باشد.

https://naftonline.ir/news/15348/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0