تاریخ انتشارشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
سیل، شرکتهای نفتی را به خط کرد
به گزارش نفت آنلاین ؛  در پی اعلام آماده‌باش مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به همه واحدهای ستادی و عملیاتی شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، نفت و گاز غرب، نفت و گاز شرق، نشست کمیته مدیریت بحران این شرکت سه‌شنبه (ششم فروردین‌ماه) به‌صورت ویدیو کنفراس برگزار شد.

در این نشست که به منظور بررسی روند اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام شده برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از شرایط جوی برگزار شد، رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفظ هوشیاری و آمادگی کامل همه واحدهای ستادی و عملیاتی در شرایط کنونی را تا پایان تعطیلات نوروز ضروری دانست و خواستار گرفتن تصمیم‌های مقتضی عملیاتی بر اساس شرایط میدانی با هدف جلوگیری از بروز حوادث احتمالی برای کارکنان، خسارت به تاسیسات و توقف تولید شد.

وی همچنین برحضور مدیران و رؤسا در مناطق عملیاتی، بازرسی مستمر و حصول اطمینان از باز بودن مسیرهای ارتباطی و دسترسی به تاسیسات، خطوط لوله و چاه‌ها تاکید کرد.

بر اساس این گزارش شایان ذکر است، کمیته مدیریت بحران برای ارائه گزارش اقدام‌های انجام شده تا پایان شرایط اضطراری فعال خواهد بود.

نشست ستاد بحران شرکت نفت و گاز کارون

به دنبال شرایط جوی و هشدارهای مدیریت بحران استان خوزستان، نشست ستاد بحران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون برگزار شد.

در این نشست اضطراری که روز شنبه در واحد آبرسانی شرکت نفت و گاز کارون و با حضور مدیران، رؤسای اداره‌های ستادی، فنی، عملیاتی و ایمنی این شرکت برگزار شد، راهکارها و تمهیدات لازم برای رویارویی با خطرهای بارندگی‌های اخیر، سیلاب‌ها و طغیان رودخانه‌ها و روش‌های کسب آمادگی لازم در حفظ ایمنی تاسیسات بحث و بررسی شد.

محسن دهانزاده، مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با تاکید بر لزوم هوشیاری کامل همه نیروها اظهار کرد: لازم است بررسی و پایش مستمر از وضع چاه‌ها، خطوط لوله، پل‌ها و جاده‌های دسترسی به چاه‌ها و تاسیسات با توجه به شرایط کنونی و وقوع سیلاب‌ها به عمل آید.

وی با اشاره به اهمیت شرکت نفت و گاز کارون به‌ دلیل همجواری بخشی از تاسیسات و خطوط لوله انتقال نفت و گاز با رودخانه کارون گفت: یکی از کانون‌های بحرانی در این اوضاع، تاسیسات آبرسانی و اسکله پمپ‌های این واحد است که با توجه به افزایش سطح آب رودخانه کارون باید نهایت دقت در تامین ایمنی این مجموعه و کنترل و پایش مستمر سطح آب رودخانه به عمل آید و تجیهزات لازم از قبیل قایق و دیگر ماشین‌آلات در این محل مستقر شوند.

وی افزود: عملکرد شیرهای LBV، سیستم‌های حفاظتی و شیرآلات چاه‌های اطراف رودخانه و همچنین آماده بکار بودن دیزل ژنراتورها باید بررسی شود و همه تاسیسات و واحدهای فرآورشی از عملکرد به‌موقع سیستم‌های برق اضطراری اطمینان حاصل شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با تاکید بر لزوم هماهنگی کامل با ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیریت بحران استان، بیمارستان نفت و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان گفت: انتظار می‌رود همه حوزه‌های عملیاتی، فنی و ستادی به ویژه مدیریت عملیات و اداره ایمنی نسبت به پایش و کنترل وضع تاسیسات، چاه‌ها و خطوط لوله تا عادی شدن شرایط جوی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

حفظ تولید و ایمنی تاسیسات در دستور کار نفت و گاز اروندان

نشست کمیته بحران شرکت نفت و گاز اروندان با محور حفظ و استمرار تولید و ایمنی تاسیسات نفتی در شرایط آب‌وهوایی کنونی کشور تشکیل شد.

صبح دیروز (جمعه، نهم فروردین‌ماه) نشست کمیته مدیریت بحران این شرکت با حضور مدیرعامل و اعضای این کمیته تشکیل و تمهیدات لازم درباره راهکارهای مقابله با سیلاب در مناطق عملیاتی برای حفظ استمرار تولید با توجه به شرایط بحرانی کنونی بررسی شد.

در این نشست افزون بر ارزیابی خطرهای احتمالی و پیش بینی راهکارهای مناسب مقابله با بحران و شرایط اضطراری در مناطق درگیر با سیلاب و آبگرفتگی، موقعیت چاه‌ها و جاده‌های دسترسی و تاسیساتی که در معرض خطر هستند ارزیابی شد.

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در این نشست ضمن اشاره به گزارش سازمان هواشناسی درباره بارندگی های اخیر و هشدارهای اعلام شده تصریح کرد: با پیش بینی ادامه روند این بارندگی ها در روزهای آینده، هوشیاری و آمادگی همه جانبه گروه‌های عملیاتی و ستادی برای حفظ شرایط پایدار تولید لازم بوده و خدمت‌رسانی به جوامع محلی با توجه به امکانات موجود این شرکت همواره مورد توجه است.

وی همچنین با تأکید بر رصد مستمر شرایط تأسیسات نفتی، با اولویت قرار دادن اصول ایمنی و بکارگیری ضوابط و شرایط بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، دستور افزایش شیفت‌های بازرسی فنی و عملیاتی تا عادی شدن شرایط بحرانی را داد.

در نشست کمیته مدیریت بحران استانداری خوزستان که با حضور استاندار، مدیران ارشد استان و مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان هشتم فروردین برگزار شد، با توجه به مشارکت و اقدام‌های موثری که شرکت اروندان در مهار و کنترل سیلاب یک ماه اخیر در روستاهای خرمشهر، دارخوین و شادگان انجام داده بود، این شرکت همچون گذشته، معین (پشتیبان) شهرستان‌های شادگان و خرمشهر تعیین شد که تاکنون در مدت ۳۰ روز، تعداد ۲۵۰ دستگاه/روز ماشین آلات سنگین جهت مقابله با سیلاب اعزام کرده است و این خدمات تا حصول اطمینان از شرایط پایدار ادامه خواهد داشت.

https://naftonline.ir/news/15029/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0