تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
تعداد کارمندانی که بیش از ۱۰ میلیون تومان دریافتی دارند مشخص شد
به گزارش نفت آنلاین ؛ شرایط پرداخت حقوق کارکنان در لایحه بودجه سال آینده به صورت متفاوت پیش رفت و آنچه در لایحه مبنی بر افزایش یکسان ۲۰ درصدی حقوق پیشنهاد کرده بود، مصوب نشد و در نهایت نمایندگان افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق را به طور یکسان بین کارکنان مصوب کردند. البته این موضوع مورد تأیید دولت قرار نگرفت و مخالفت‌های در این رابطه داشت.

یکی از دلایل دولت برای مخالفت به این بر می‌گردد که در این حالت حقوق‌های زیر دو میلیون تومان از افزایش نسبتاً خوبی برخوردار خواهند شد، اما حقوق بالای دو میلیون تومان از رشد کمتری برخوردار می‌شوند. این در حالی است که دریافت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت زیر دو میلیون و تا چهار میلیون نفر بیش از دو میلیون تومان است.

اما بررسی آخرین وضعیت پرداختی حقوق کارکنان بر اساس جدول زیر نشان می‌دهد در سال جاری دولت به حدود چهار میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۳۷ کارمند و بازنشسته حقوق پرداخت می‌کند که متوسط مبلغ در حکم آنها حدود دو میلیون و ۸۶۷ هزار تومان است. این در شرایطی است که مجموع کارکنان دولت از رسمی، پیمانی و قراردادی به دو میلیون و ۶۳۶ هزار و ۸۲۹ نفر می‌رسد که متوسط مبلغ کل حکم آنها در سال جاری حدود دو میلیون و ۹۳۳ هزار تومان است.

همچنین تعداد بازنشستگان کشوری و لشکری دو میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر است که متوسط مبلغ کل حکم در سال جاری برای آنها به دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان می‌رسد.

طبق طبقه‌بندی‌های انجام شده تعداد کارکنان و بازنشستگانی که کمتر از دو میلیون تومان دریافتی دارد به یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۳۷ تومان می‌رسد.

همچنین تعداد افرادی که کمتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارند، دو میلیون و ۵۳۳ نفر و تعداد دریافتی کمتر از چهار میلیون تومان به چهار میلیون و ۴۳۴ هزار نفر می‌رسد.

مابقی کارکنان نیز بیش از چهار میلیون تومان دریافتی دارند که حتی تا بالای ۱۰ میلیون تومان تعداد آنها افزایش دارد این در حالی است که افرادی که بیش از ۱۰ میلیون تومان در دولت دریافتی دارند حدود ۱۹۳۵ نفر هستند که متوسط حکم آنها ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۳۹۷



ایسنا
https://naftonline.ir/news/14782/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0