تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
بلیط قطار را ترجیح می دهید یا بلیط هواپیما؟
روزانه تعداد کثیری از انسان ها از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفرهای بین شهری خود استفاده میکنند. این سفرها میتواند به قصد تفریح و یا کار و یا حتی برای درمان باشد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که کدام یک از وسایل حمل و نقل برای سفر مورد نظر ما مناسب تر است. در اینجا میخواهیم با مقایسه دو راه مختلف سفر یکی با هواپیما و دیگری با قطار را با یکدیگر مقایسه کنیم و بستری را فراهم سازیم تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید تا در سفر بعدی با کدام یک از این وسایل به مقصد خود بروید. رسانه سرونیوز در این نوشته به این سوال پاسخ می دهد؛ بلیط هواپیما بخریم یا بلیط قطار؟

هر کدام از وسایل حمل و نقل هواپیما و قطار ویژگی های خوب و بدی را دارند که مسافر باید با توجه به وضعیت خود و شرایط فعلی اش انتخاب کند تا با کدام وسیله به سفر بپردازد.



امروزه به نقطه ای رسیده ایم که خطوط هواپیمایی و خطوط ریلی ایران در وضعیت مناسبی به سر میبرند و در اکثر شهرهای ایران از این دو وسیله ی نقلیه میتوان استفاده کرد. بالطبع امکاناتی که در هواپیماها ارائه میشود نسبت به قطارها (با توجه به اینکه هر دوی این وسایل هواپیما و قطار در استاندارد خود قرار داشته باشند) بالاتر است و به همین دلیل میتوان گفت که دلیل گران تر بودن بلیط های هواپیما نسبت به قطار همین مورد نیز میتواند باشد. امکاناتی هم چون سرویس های بهداشتی و پذیرایی در حین سفر در هر دو وسیله ی نقلیه وجود دارد. سرعت هواپیما به نسبت به قطار به مراتب بیشتر است و برای مقصدهای دور بهتر است از هواپیما استفاده کنید تا هم سریعتر به مقصد خود برسید و هم خستگی کمتری را در حین سفر متحمل شوید.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که برخی از مقاصد هم چون جزیره هایی چون قشم دارای خطوط ریلی نیستند و تنها میتوان از طریق هواپیما به این نقاط سفر کرد. لذا میتوان این را برتری نسبی هواپیما به قطار دانست. هم چنین امکانات موجود در فرودگاه های کشور به نسبت امکانات موجود در ایستگاه های راه آهن بیشتر است. اگر از لحاظ حمایت از محیط زیست نیز به این قضیه نگاه کنیم میبینیم که هواپیما به نسبت قطار آلودگی کمتری برای محیط زیست دارد. هم چنین برای سفرهای خارج از کشور استفاده از هواپیما به جای قطار لازم است.

نحوه خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار هر دو به صورت اینترنتی و یا حضوری قابل حصول است که برای این امر میتوانید یا به سایت های مربوطه مانند مراجعه کنید و یا به فرودگاه مربوطه و یا ایستگاه راه آهن مربوطه بروید. این روزها بلیط اتوبوس را هم براحتی می توانید از سایت های رزرو اینترنتی بلیط مانند مستربلیط خریداری کنید!



در سال های اخیر شاهد اتفاقات ناگوار حوادث هوایی بوده ایم و بسیاری از هواپیماهای مسافربری سقوط کرده اند و هم وطنان بی گناه مان از بین رفته اند اما حوادث مربوط به سفرهای قطاری کمتر از خطوط هوایی بوده است و لذا امنیت این سفر از سفرهای هوایی بیشتر بوده است.

سفر هوایی برای بسیاری از افراد خطرناک است به عنوان مثال زنان با بارداری پر خطر و یا بیمارانی که سفر ایشان با هواپیما توسط کادر پزشکی فرودگاه رد میشود.لذا این افراد میتوانند به راحتی با قطار به سفر خود بپردازند.

از دیگر ویژگی های مثبت سفر با قطار می توان به صمیمیتی که دل آن وجود دارد اشاره کرد. کوپه های تو در تو و تونل های تاریک مسافران قطار را بیش از هر وسیله نقلیه دیگری به هم نزدیک می کنند. همه داستان های عاشقانه از قطار شروع می شوند. از Before Sunrise لینکلتر تا حتی سریال های سیروس الوند. سفر با قطار بسیار هیجان انگیز تر، رازآلودتر و خاطره ساز تر از هر وسیله نقلیه دیگر است.



­­­

در نهایت این شما هستید که تصمیم میگیرید با کدام یک از وسایل نقلیه سفر کنید و هزینه ی بیشتری بپردازید و سریع تر به مقصد برسید یا با پرداخت هزینه ی کمتر از طی مسیر سفر خود لذت ببرید. هر وسیله خوبی و بدی خود را دارد و با توجه به شرایط مسافر انتخاب میشود که کدام وسیله هواپیما و یا قطار برای این سفر مناسب تر است. پیشنهاد میکنیم برای سفرهای نسبتا نزدیک و خانوادگی از قطارهای لوکس به جای هواپیما استفاده کنید تا بتوانید از مناظر طبیعی بیرون و در مسیر و هم چنین بودن در مسیر با خانواده ی خود لذت ببرید.

منبع: http://www.sarvnews.ir/

https://naftonline.ir/news/14613/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0