تاریخ انتشارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
ابلاغ منشور اجرایی از سوی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش نفت آنلاین ؛ مهندس سید عبدالله موسوی توضیح داد: این منشور در قالب ۱۵ کارگروه تخصصی شکل گرفته که با همکاری نخبگان، کارشناسان، روسا و مدیران توانمند برنامه ریزی، بررسی نهایی و برای اجرا ابلاغ گردیده است.

وی با بیان اینکه مدیران و روسای ادارات ستادی می بایست در چارچوب این منشور و مصوبات اعلام شده از سوی کارگروه ها در مجموعه تحت سرپرستی اقدام نمایند، تصریح کرد: از این پس ارزیابی عملکردها براساس میزان دستیابی به این اهداف سنجش می شود.

موسوی صنعت حفاری را یکی از ارکان مهم زنجیره تولید نفت و گاز دانست و افزود: تحقق اهداف تولید بدون برنامه ریزی برای سازماندهی و توسعه این صنعت کلیدی امکان پذیر نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پیوند با این مطلب گفت: این شرکت به عنوان بازیگر اصلی و بازوی اجرایی وزارت نفت در صنعت حفاری نقش تعیین کننده ای برعهده دارد و توسعه و ارتقاء جایگاه آن در کسب و کار توجه ویژه به مدیریت هزینه ها می باشد.

وی اظهار کرد: براساس تحقیقات، مطالعات میدانی و بازدیدهای به عمل آمده از بخش های مختلف شرکت، پس از حذف ساختارهای مجازی و موازی به منظور بکارگیری ظرفیت های موجود و بهبود شرایط سازمان منشور اجرایی شرکت تهیه و جامه عمل به خود گرفت.

 موسوی با اشاره به دو اصل اساسی در این منشور مبنی بر « افزایش درآمدهای عملیاتی و بهینه سازی هزینه ها» افرود: در این زمینه با تدوین ۱۷ سرفصل، راهکارهای تخصصی و کارشناشی  مشخص و پی جویی آنها مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: کارگروه های تعیین شده در این ارتباط شامل « مطالعات و تحقیقات بازار و تعیین  نرخ رقابتی»، « ارتقای بازسازی و تعمیرات اساسی»، «بهبود راندمان و کارایی عملیاتی»، سازماندهی اموال و دارایی ها و  «بهینه سازی زنجیره تامین کالا و مواد» می باشد.

وی ادامه داد: از دیگر کار گروه ها « رعایت انضباط مالی، تحقق درآمدها و بهینه سازی هزینه های تشکیلاتی، « سیاستگذاری برون سپاری»، « ساماندهی و سیاستگذاری تامین مصرف سوخت» و « ساماندهی شعب و دفاتر شرکت» به شمار می آیند.

موسوی « ساماندهی شعبه کیش» ،  « توانمند سازی حوزه حقوقی و قراردادی»، « چابک سازی سازمانی» ، « توانمند سازی مدیریت پروژه های حفاری»، « یکپارچه سازی سامانه های IT » و « بهینه سازی و ساماندهی خودروها» را سایر کار گروه های تعریف شده در منشور اجرایی شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه ترکیب اعضاء و حوزه فعالیت این ۱۵ کار گروه با مشارکت ۱۳۲ نفر از مدیران، معاونان، روسا، سرپرستان و نمایندگان بخش های مرتبط، خاطر نشان کرد: با توجه به مدت زمان تعیین شده برای هر کار گروه در قالب سه، شش و یک سال و مستمر ، لازم است گزارش های اقدامات جهت پایش به صورت ماهیانه به مدیریت برنامه ریزی تلفیقی اعلام و این مدیریت در بازه های زمانی سه ماهه اثر بخشی اجرای اقدامات را بررسی و گزارش نماید.

https://naftonline.ir/news/14477/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0