تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
جابجایی یکصد دستگاه حفاری چاه های نفت و گاز در ۱۰ ماه سال جاری
به گزارش نفت آنلاین ؛ محسن شیخ پور گفت: جابجایی هر دکل حفاری به طور میانگین با کاربست ۱۲۰ دستگاه خودروهای سنگین کشنده و تریلر انجام می شود که بخشی از آن محموله های ترافیکی است.

وی با بیان اینکه ترابری سنگین شرکت ۱۰ گروه مجرب تخصصی برای جابجایی دکل ها دارد، توضیح داد: این گروه ها در قالب استانداردها و ضوابط ایمنی خاص حمل و نقل دستگاه های حفاری و متعلقات آن را انجام می دهند.

شیخ پور با بیان اینکه جابجایی دستگاه های حفاری با توجه به حجم کار توسط ناوگان شرکت و پیمانکاران طرف قرار داد صورت می گیرد، افزود: تعداد محموله های جابجا شده در این ارتباط را در این مدت ۱۲ هزار و ۴۸۲ مورد عنوان کرد.

رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: به موازات جابجایی دستگاه های حفاری، نقل و انتقال اقلام جانبی از جمله کالا و مواد و سوخت نیز بخش دیگری از کار است که در این زمینه نیز در مدت پیش گفته ۱۲ هزار و ۸۲۸ محموله به موقعیت استقرار دستگاه های حفاری انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم جابجایی دستگاه های حفاری در سال جاری در محورها و جاده های دسترسی در گستره عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب و میادین نفتی در غرب کارون در استان خوزستان و همچنین مناطقی از استان های کرمانشاه، ایلام، فارس و کهگیلویه و بویر احمد صورت پذیرفت، گفت: مسافت طی شده در این خصوص ۱۱ هزار و ۵۸۹ کیلومتر و تعداد روزهای جابجایی ۶۸۰ روز محاسبه گردیده است.

شیخ پور در ادامه برگزاری مستمر دوره های آموزش تخصصی برای کارکنان این بخش و صدور دفترچه های رانندگی برای هدایت کنندگان خودروها بر اساس شاخص های مورد نظر شرکت را یادآور و افزود: همسو با کار عملیاتی و پشتیبانی موضوع آموزش به طور جد مورد تاکید مدیریت ارشد شرکت است و در این راستا در ۱۰ ماه امسال با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی ۲۹۱ نفر از کارکنان ترابری به مدت هشت هزار و ۵۲۵ نفر ساعت در دوره های آموزشی شرکت کردند.

رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه این اداره زیرمجموعه مدیریت خدمات شرکت محسوب می شود، خاطرنشان کرد: به روز رسانی دستورالعمل های اجرایی جابجایی انواع دستگاه های حفاری، تامین ماشین های فوق سنگین، سنگین، سبک و بازسازی ماشین آلات موجود و تجمیع برخی قراردادها در جهت کاهش خودروهای استیجاری و استفاده از خودروهای سازمانی در زمان حاضر در دستور کار قرار دارد.

وی با توضیح اینکه با هدف بهینه سازی هزینه ها و افزایش سطح ضریب ایمنی، بهبود روش های جاری در کار مورد اهتمام می باشد، در تشریح توانمندی های این بخش به توان جابجایی دستگاه های حفاری در محورهای مواصلاتی سراسر کشور، برخورداری از کادر مجرب جابجایی با دست کم ۱۵ تا ۳۰ سال سابقه کار، داشتن بزرگترین ناوگان ماشین آلات ویژه در زمینه حمل و نقل دکل ها، امکانات لازم برای تعمیر انواع ماشین های سنگین و فوق سنگین و امکان همزمان جابجایی ۱۰ دستگاه حفاری اشاره داشت.NIDC

https://naftonline.ir/news/14298/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0