تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵
تولید گاز غنی از نخستین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴  پارس‌جنوبی آغاز شد
به گزارش نفت آنلاین، فرهاد ایزدجو مجری طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢۴ پارس‌جنوبی با اشاره به تولیدی شدن سکوی ٢٢ این طرح اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده جهت شتاب در تامین بخشی از سوخت زمستانی کشور، تمام مراحل هوکاپ و راه‌اندازی سکوی ٢٢ پارس‌جنوبی در دریا توسط متخصصان ایرانی، با رعایت الزامات کیفی و ایمنی در مدت ١٩ روز انجام شد و رکورد زمانی راه‌اندازی سکوهای پارس‌جنوبی را شکست.

در حال حاضر منابع گازی این سکو پس از استحصال از چاه‌های تولیدی جهت فراوری و جداسازی ترکیبات گازی از طریق یک رشته خط لوله ٣٢ اینچ بطول١١٠ کیلومتر به پالایشگاه خشکی واقع در سایت تنبک ارسال می‌شود.

به گفته ایزدجو سکوی ٢٢، اولین سکوی اصلی طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی است که پس از انجام مراحل ساخت تجهیزات آن در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران و پایان عملیات نصب و راه‌اندازی در دریا، تولیدی شده است.

این مقام مسئول در شرکت نفت و گازس پارس تولیدی شدن یکی دیگر از سکوهای پارس‌جنوبی را دستاوردی ارزشمند توصیف کرد و گفت: تولیدات سکوی ٢٢ طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢۴، روزانه ١۴،٢ میلیون متر مکعب گاز به حجم تولید فعلی پارس جنوبی افزوده و متعاقب آن عایدات کشور را از محصولات گازی افزایش می‌دهد.

با بهره‌برداری کامل از ۴ سکوی بخش فراساحل فازهای ٢٢ تا ٢۴ پارس‌جنوبی، از هر یک روزانه ١۴.٢ میلیون متر مکعب گاز ترش غنی تولید خواهد شد.

طرح توسعه فازهای ٢۴-٢٢ پارس‌جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (ال پی جی)،۲۷۵٠تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است./POGC

https://naftonline.ir/news/13451/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0