تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷
تولید روزانه بنزین ستاره خلیج فارس در کانال ۴۵ میلیون لیتری
به گزارش نفت آنلاین به نقل از ایران پترونت” بندرعباس،محمد علی دادور مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در یک نشست خبری به مناسبت راه اندازی فاز سوم تولید بنزین این پالایشگاه اظهار کرد:فاز سوم تولید بنزین شرکت نفت ستاره خلیج فارس امروز در حالی به بهره برداری رسید که هم اکنون این فاز می تواند بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون لیترحجم تولیدی را به مجموعه تولیدات بنزین پاک کشور اضافه کند.  وی ادامه داد:برای رسیدن به چنین سقفی از تولید ،چیزی نزدیک به ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری، علاوه برهزینه های فاز یک و دو و مشترکات فاز سوم  با بقیه فازها ،هزینه صرف شده است و تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس که تا هفته گذشته به میزان ۳۱ میلیون لیتر در روز تثبیت شده بود با ثبوت فرآیند تولید طی هفته آینده به ۴۵ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس اضافه کرد:برای احداث خط تولیدفاز سوم تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، حجم تسطیح وخاکبرداری و زیر سازی و روسازی این بخش برابر با هفتصد هکتاربود که با تلاش نیروهای داخلی طی ۴ ماه عملیاتی شد.

دادور افزود:کیفیت بنزین تولید این فازدر کنار دیگر فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حال حاضر برابر با استانداردهای زیست محیطی  است، چرا که آلاینده های ناشی از آروماتیک این خطوط تولیدی در محدوده ۲۹ درصد است واین در حالی است که مجوز تولید تا ۳۵ درصد از این آلاینده نیز در دست است و در بخش بنزن نیز این پالایشگاه مجاز است تا یک درصد در تولید خود آلاینده داشته باشد که البته بنزین تولیدی فعلی، هم اکنون حدود نیم درصد بنزن است.

وی در خصوص میزان گوگرد موجود بنزین تولید ستاره خلیج فارس نیز اظهار کرد:بر اساس اجازه نامه های صادر شده برای تولید بنزین یورو ۵ ،این پالایشگاه مجاز است بنزینی با ۱۰ پی پی ام تولید کند اما هم اکنون گوگرد حاصل ازخط تولید بنزین، نیم درصد است.

دادور گفت:در حال حاضر ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به  ۴۴ تا ۴۵ میلیون لیتر در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اشاره به اینکه  ظرفیت فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس همانند فاز اول و دوم روزانه ۱۲۰ هزار بشکه خواهد بود، گفت: میزان نفت‌گاز تولیدی در این پالایشگاه نیز تا پایان همین هفته به ۱۲ تا ۱۵ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

https://naftonline.ir/news/13416/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0