تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
جایگاه سازمانی فناوری اطلاعات در پالایش و پخش تبیین شد
به گزارش”نفت آنلاین”، کوروش درودگر در نشست تخصصی رؤسا و نمایندگان فناوری اطلاعات شرکت های تابعه و پالایشی که اواسط دی ماه جاری در شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد، به تبیین جایگاه سازمانی فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: انجام اصلاحات در سازمان فعلی فناوری اطلاعات شرکت های زیرمجموعه ضرورت دارد. وی همچنین بر لزوم گسترش آموزش های تخصصی، استفاده بیش از پیش از تکنولوژی ویدئو کنفرانس و آموزش مجازی در راستای صرفه جویی در هزینه‌ها و ایجاد بستر مناسب برای اشتراک اطلاعات(sharing) تاکید کرد.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت آبادان نیز  فناوری اطلاعات را به عنوان یک ابزار جهت فراهم سازی اطلاعات دقیق، صحیح و روزآمد برای تسهیل تصمیم گیری مدیران عنوان کرد.

فریدون جانکی افزود: محدودیت در اینترنت، تداخل وظایف و مسئولیت ها در حوزه سیستم های صنعتی و نبود متولی مشخص در بعضی از شرکت ها در این حوزه از مشکلات این بخش است.

وی همچنین به لزوم برقراری تعادل بین حفظ امنیت اطلاعات و استفاده از امکاناتی که IT  فراهم می سازد، تاکید کرد.

در ادامه این نشست گزارشی از وضعیت موجود IT ، برنامه‌های در حال اجرا و آتی و مشکلات موجود در این حوزه توسط رؤسا و نمایندگان شرکت ها ارائه شد.

ایجاد و تکمیل مراکز داده (Data Center) استاندارد، به اشتراک گذاری تجارب و سامانه‌های اطلاعاتی موفق، استفاده از فناوری های نوین مانند ویدئو کنفرانس جهت صرفه جویی در هزینه‌ها، ارتقاء امنیت اطلاعات و جلوگیری از هر گونه نفوذ و دستبرد به اطلاعات و آموزش تخصصی کارکنان IT  از نقاط برجسته در گزارش عملکرد شرکت های زیرمجموعه بود.

همچنین تعدادی از نرم افزارهای منتخب در حوزه مدیریت فرآیندها و داشبورد مدیریت نیز ارائه شد.

کمبود نیروی متخصص، محدودیت در استفاده از اینترنت به خصوص برای واحدهای مهندسی، نابسامانی در پشتیبانی سیستمهای صنعتی، عدم وجود سیستم های یکپارچه اطلاعاتی و بخشنامه اخیر مقام عالی وزارت در خصوص منع خرید اقلام و تجهیزات رایانه‌ای بخشی از مشکلات مطرح شده در جلسه بود که با همفکری و هم افزایی رؤسا و نمایندگان فناوری اطلاعات راه حل هایی نیز پیشنهاد شد./ پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی

https://naftonline.ir/news/13317/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0