تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
عمیق‌ترین لوله جداری حفاری در چاه ۲۰ فروزان رانده شد
به گزارش نفت آنلاین، ایرج ایرجی از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات راندن عمیق ترین لوله جداری در چاه شماره ۲۰ میدان فروزان خبر داد و گفت: کارشناسان اداره حفاری در بخش‌های مهندسی و عملیات، ضمن تدوین برنامه حفاری بهینه، با نظارت مستمر و دقیق بر روند عملیات، حفاری این چاه را در برنامه کاری خود داشتند‌.

ایرجی ادامه داد: زمانی که حفاری چهارمین فاز چاه پس از طی مشکلات و پیچیدگی‌های عملیاتی فراوان به اتمام رسید، یکی از عمیق ترین لوله های جداری به سایز”۵/۸ ۹  در منطقه خلیج فارس در چاه رانده شد. گفتنی است، حجم پیچیدگی‌ها و صعوبت‌های عملیاتی به حدی بود که در جریان حفاری فاز ۱۲ اینچ، سه جلسه کمیته تخصصی بحران با حضور متخصصان ذیربط از ادارات حفاری، زمین شناسی و مهندسی نفت تشکیل شد.

رئیس اداره کل حفاری مدیریت اکتشاف تصریح کرد: به دنبال اعمال تحریم‎ها و تغییر فضای حاکم بر کشور، گروه سکوی سحر یک شرکت حفاری شمال و گروه عملیات حفاری توانستند با تامین به‌موقع سوخت، مواد مصرفی گل و سیمان حفاری و کالای مورد نیاز پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

وی انجام موفق عملیات حفاری ۱۱۰۰ متر از این فاز به روش Mud Cap Drilling  و بدون برگشتی که برای نخستین بار در مدیریت اکتشاف انجام شده است را از دستاوردهای مهم این عملیات برشمرد و گفت: انجام موفق این اقدام با همه پیچیدگی ها و بدون هیچ حادثه ای، نشان از روزآمدی و سطح بالای دانش فنی متخصصان حفاری این مدیریت دارد.

ایرجی از تلاش کارشناسان اداره HSE، ناظرین عملیات حفاری، کارشناسان ارشد برنامه‌ریزی و نظارت بر سیمان و گل حفاری، کارشناسان ارشد برنامه‌ریزی حفاری و ادارات زمین‌شناسی، مهندسی نفت، ایمنی بهداشت محیط زیست، حراست و حمایت‌های مدیر اکتشاف قدردانی کرد./NIOC

https://naftonline.ir/news/13271/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0