تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
برگزاری آیین اختتامیه دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری
به گزارش نفت آنلاین در این آیین مدیران عامل شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و جمعی از سازندگان و شرکت های حاضر در نمایشگاه حضور داشتند.

در این مراسم مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تبریک سالروز میلاد رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) و همچنین بزرگداشت هفته بسیج گفت: یکی از وظایف اصلی مدیران صنعت نفت به خصوص در استان خوزستان حمایت از ساخت داخل و توانمندی های استانی و کشوری است تا در این حوزه شاهد رشد و توسعه باشیم.

مهندس سید عبدالله موسوی افزود: برپایی چنین نمایشگاه هایی در شرایط کنونی بسیار با اهمیت است زیرا با شناخت بیشتر توانمندی ها، ظرفیت ها و دانش فنی شرکت های سازنده، تامین کنندگان، شرکت های دانش بنیان و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و سایر مجامع علمی و دانشگاه ها می توان به نحو مطلوب از این پتانسیل نهایت بهره گیری را در جهت خودکفایی و خود اتکایی به عمل آورد .

وی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی این شرکت از برنامه های ساخت داخل اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان سازمانی پیشرو و تاثیر گذار در صنعت نفت در حمایت از صنعتگران و سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان، در بیش از یک دهه گذشته مساعی خود را بکار گرفته تا ضمن  تعامل با صنعتگران داخلی، در رشد و توسعه صنایع کشور سهم بسزا داشته باشد.

موسوی گفت: این نمایشگاه در شرایطی برگزار شد که میهن عزیزمان در کارزاری اقتصادی قرار دارد و استکبار از  راههای مختلف از جمله تحریم های ظالمانه صنعت نفت را هدف قرار داده است که توانمندی های ارایه شده از سوی سازندگان داخلی در نمایشگاه ، پاسخ روشن به این تحریم ها است .

در این آیین نایب رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در زمان حاضر اقتصاد کشور متکی به نفت است باید در جهت پویایی هر چه بیشتر صنعت نفت با استفاده از ظرفیت های علمی، فنی و تخصصی داخل کشور  تلاش نماییم.

عدل هاشمی پور با تاکید بر حمایت از سازندگان داخلی، افزود: باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و تلاش مان را در این عرصه افزایش دهیم.

وی با بیان این که استان خوزستان نقش ویژه ای در اقتصاد کشور دارد، اظهار کرد: امیدوارم همه مسئولان همت کنند تا شاهد برپایی نمایشگاه بین المللی نفت در این استان باشیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین ‌المللی خوزستان نیز در این آیین گزارشی از روند برپایی این نمایشگاه ارایه و از دست اندرکاران آن تقدیر و تشکر کرد .

رحیم جلیلی گفت: در نمایشگاه امسال از ۱۷ کتاب تخصصی و فنی و ۹ قلم تجهیزات و کالای ساخت داخل کاربردی در صنعت نفت رونمایی شد.

وی افزود: در نمایشگاه دهم ۲۲۰ شرکت از ۱۱ استان حضور داشتند که ۷۰ درصد آنها سازنده، ۲۰ درصد تامین کننده و ۱۰ درصد دانش بنیان بودند.

در پایان مراسم به هفت مجموعه صنعتی حاضر در نمایشگاه به نمایندگی از شرکت کنندگان، تندیس یادبود اهدا شد.

دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان از اول تا چهارم آذرماه ۱۳۹۷ در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار شد.

https://naftonline.ir/news/13243/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0