تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
تدابیر آرامکوی سعودی برای حفاظت از تاسیسات نفتی
در #عربستان_سعودی حفاظت از تأسیسات نفتی هم‌اکنون وظیفه ۱۵هزار نیروی نظامی و مسلح است که زیر نظر شرکت آرامکو فعالیت می‌کنند. این شرکت یک اداره ویژه موسوم به «عملیات امنیت صنعتی» را برای حفاظت از میادین و تأسیسات نفتی تشکیل داده است.

اداره عملیات امنیت صنعتی از روش ها و تدابیر خاصی مثل امنیت لیزری، تصاویر ماهواره‌ای و تجهیزات شناسایی و رهگیری و روش‌های مدیریت بحران برای حفاظت از تأسیسات نفتی استفاده می‌کند.

مسائل مربوط به امنیت انرژی یکی از چالش‌های امنیتی است که آرامکو با آن روبه‌رو است ولی این مساله، اهمیت خاصی برای عربستان سعودی و بازارهای جهانی دارد. عربستان سعودی بیش از ۸۰ میدان نفتی و ۱۱هزار مایل خطوط انتقال نفت و گاز دارد.

برقراری امنیت تاسیسات نفتی عربستان، یک مأموریت ویژه و بسیار دشوار است. عربستان تاکنون با حملات مختلفی علیه تأسیسات نفتی و زیرساخت های بخش انرژی روبه‌رو شده است.

شرکت #سعودی_آرامکو سعی کرده است افزون‌بر استفاده از نیروهای «عملیات امنیت صنعتی» از نیروهای ویژه و آموزش دیده گارد ملی نیز استفاده کند. #نیروی_دریایی و گارد ساحلی نیز مشارکت زیادی در برقراری امنیت بنادر و تأسیسات نفتی فراساحلی عربستان دارند.

آرامکو به منظور مدیریت شرایط فوق‌العاده و اضطراری اقدام به ایجاد مراکز پیشرفته مخابراتی و ارتباطاتی کرده است. بودجه امنیتی عربستان سعودی در طول سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری افزایش داشته وبخش مهمی از این بودجه صرف حفاظت از امنیت تأسیسات نفتی می‌شود.

منبع : نفت پلاس
https://naftonline.ir/news/13227/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0