تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
افزایش چشمگیر تولید اتان فازهای ۹ و ۱۰
به گزارش نفت آنلاین، ایرج خرمدل، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با اشاره به رشد تولید اتان فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی در سال جاری گفت: این رشد با تکیه بر توان داخلی صورت گرفت.

خرمدل افزود: در تعمیرات اساسی سال جاری که در مهرماه انجام شد با تعمیر، نوسازی و بهبود عملکرد ۴ توربو اکسپندر پالایشگاه، میزان اتان تولیدی افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه اتان یکی از محصولات استراتژیک پالایشگاه پنجم پارس جنوبی بوده که خوراک پتروشیمی ها را تأمین می کند، اظهار داشت: نوسازی و تعمیر این تجهیزات برای اولین بار توسط یک شرکت داخلی انجام شده است.

به گفته خرمدل، تا پیش از تعمیرات اساسی سال جاری، میزان ریکاوری اتان تقریبا ۵۹ درصد برای فاز ۹ و حدود ۳۸ درصد برای فاز ۱۰ بوده است که در سال جاری و پس از انجام تعمیرات اساسی و بهبود عملکرد، به ۶۴ درصد در فاز ۹ و بیش از ۶۲ درصد در فاز ۱۰ افزایش یافته که از میزان طراحی نیز بالاتر است.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی اضافه کرد: پیش از این تولید اتان فازهای ۹ و ۱۰ روزانه به طور متوسط حدود یک هزار و ۹۰۰ تن بوده که هم اکنون میانگین تولید، به ۲ هزار و ۸۰۰ تن در روز رسیده است./مجتمع گاز پارس جنوبی

https://naftonline.ir/news/13001/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0