تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
اعتراض به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه
به گزارش نفت آنلاین در این نامه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

"..اینها کارخانه را بخرند بعد به بهانه‌های گوناگون کارخانه را زمین‌گیر کنند، کارگرها را بیکار کنند؛ از ماشین‌آلات فرسوده همان کارخانه پول فروشش را در بیاورند، از زمین همان کارخانه هم به میلیاردها و آلاف و الوف برسند؛ از این کارها شده است، می شود؛ باید همه حواسشان جمع باشد." مقام معظم رهبری

نمایندگان مردم محترم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی

با سلام

همانطور که می‌دانید، در دوره‌های مختلف دولت‌ها به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در پی واگذاری شرکت‌های مختلف دولتی براساس الگوی افزایش درآمد و نه افزایش کارایی، برای خود بوده‌اند. به نحوی که این نوع نگاه به خصوصی‌سازی موجب دیده نشدن برخی مؤلفه‌ها همچون اهلیت و سابقه خریداران، قیمت‌گذاری واقعی از دارایی‌ها و ارزش آن شرکت و رقابت و شفافیت در روند واگذاری‌ها گردیده است. متأسفانه این نگاه درآمدمحور، به حدی است که حتی سعی می کنند به طرق مختلف شرکت‌ها را به ظاهر زیان‌ده جلوه دهند تا بتوانند با دور زدن قوانین و بدون نظارت، آن شرکت را به اشخاص نزدیک به مسئولین واگذار نمایند و از این قسم واگذاری‌ها می توان به هپکو اراک، ماشین سازی تبریز، نیشکر هفت تپه و... اشاره نمود.

مستحضرید که استان کرمانشاه نیز از این موج خصوصی‌سازی- با نگاه درآمد زایی نه کارآمدی– بی‌نصیب نبوده و پالایشگاه کرمانشاه دومین پالایشگاه قدیمی کشور، با بیش از ۸۰ سال سابقه فعالیت، در حالی که در طول این سال‌ها یک شرکت سودده بوده و حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز به فعالیت خود ادامه داده و ارزش واقعی آن ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده ، طی فرایندی مشکوک به قیمت ۲۱۰ میلیارد تومان آن هم در ازای دریافت تنها ۱۷ میلیارد تومان نقدی، به فردی که سابقه فعالیت در حوزه نفت و پالایش را نداشته، واگذار شده است.

حال که نزدیک به دو سال از این واگذاری پر شائبه می گذرد این سوالات در اذهان شکل گرفته که چه شده که نمایندگان استان کرمانشاه که ابتدا فریاد احقاق حق ضایع شده مردم را بر می آوردند، در حال حاضر برخی از آنان سکوت پیشه کرده و این مسئله را پیگیری نمی کنند؟ مگر شما نبودید که مصاحبه کرده و در مجلس نطق های غرا ایراد می فرمودید که بیت المال را به حراج گذاشتند و حق مردم کرمانشاه را ضایع کردند؟!

 لذا دانشگاهیان خواستار شفافیت در اموال و دارایی ها و روند واگذاری پالایشگاه هستند و از شما می خواهند گزارش تحقیق و تفحص از واگذاری پالایشگاه توسط مجلس شورای اسلامی آماده شده و عملکرد خود نسبت به تحقیق و تفحص صورت گرفته را به دانشگاهیان و عموم مردم ارائه نمایید».تسنیم

https://naftonline.ir/news/12975/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0