تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
بیانیه‌ی مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس درباره مقیم سازی نیروهای اقماری شاغل در پالایشگاه
بسمه تعالی

با اهدای سلام و درود فراوان بر خانواده‌ی بزرگ، خدوم و زحمت‌کش پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس!

بر خود واجب می‌دانم که به عنوان خادم این خانواده‌ی جلیل‌القدر از زحمات ویژه‌ی کارگران، کارمندان و مهندسان پالایشگاه ستاره خلیج فارس به سبب افتخارآفرینی‌های هر روزه، کمک به بی‌اثر کردن تحریم‌ها، ثبت رکوردهای بی‌سابقه، تحقق خودکفایی کشور در تامین بنزین و برداشت صیانتی از میدان مشترک پارس جنوبی تقدیر و تشکر کنم، افرادی که مرارت‌های کار در این صنعت جان‌فرسا را به جان خریدند تا هر ایرانی با افتخار نام ستاره خلیج فارس را بر زبان جاری کند.

باید اذعان داشت که نیروی انسانی، به‌ویژه نیروی کار جوان پالایشگاه، سرمایه‌های اصلی ما به حساب می‌آیند و وظیفه‌ی حراست از ایشان در برابر تنش‌های کاری، فشارهای روانی و آسیب‌های روحی در اولویت مدیریت این مجموعه قرار داشته و در آینده نیز به آن بیش از پیش اهتمام خواهیم ورزید.

از آن جا که خود سال‌ها به عنوان نیروی اقماری در صنعت نفت ایران فعالیت داشته‌ام، با تمام وجود چالش‌های خانوادگی، سختی دوری از زن و فرزند و دغدغه‌های فکری چنین نیروهایی را درک می‌کنم و بسیار پوزش می‌طلبم که طرح مقیم کردن نیروهای اقماری را بسیار زودتر از این موعد اجرایی نکردم، اگر چه بارها اجرای این مساله را مورد تاکید موکد قرار داده و خواستار اجرای این موضوع در حداقل زمان ممکن بودم.

تا به امروز هر اقدامی که در پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس به وقوع پیوسته بر اساس تدبیر، تعقل و خرد جمعی بوده است، پس این تصمیم به هیچ عنوان تصمیمی شتاب‌زده نبوده و نیست چرا که با تمهیدات اندیشیده شده زمینه‌ی خانه‌دار شدن پرسنل در شهر بندرعباس کاملا فراهم است و البته به این مساله نیر کاملا ایمان دارم که افراد توانمندی که تحریم‌های استکبار جهانی را بی اثر کردند، در برابر این تغییر نیز راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت تا وضعیت زندگی‌شان بهبود یابد.

بی‌شک نبود سایه‌ی پدر بر سر فرزند آسیب‌های به مراتب بیشتر و عمیق‌تری خواهد داشت تا تغییر فضای تحصیل. بی‌شک تحمل رنج سفر مخاطرات افزون‌تری خواهد داشت و دوری همسران از یکدیگر خلاهای عاطفی جبران‌ناپذیرتری ایجاد خواهد کرد تا مهاجرت به دیار میهمان نوازان هرمزگان. بار دیگر تاکید می کنم که بی‌شک این تصمیم باید زودتر از این موعد اجرایی می‌شد و من به سبب این تاخیر از تمام پرسنل اقماری با خضوع تمام عذرخواهی می کنم.

با این حال اعلام می دارم که در شرایط کنونی تمام امکانات شرکت در راستای کمک به رفع دغدغه‌های این دسته از همکاران بسیج خواهد شد.

حال که بسیاری از پیچ‌های خطرناک و تاریخی را به سلامت و با غرور پشت سر گذاشته‌ایم، و توامان در مرحله‌ی بهره برداری و ساخت قرار داریم، برای استمرار موفقیت‌ها نیازمند این هستیم که نه تنها تمام نیروها به دلیل حساسیت کار در پالایشگاه، در شهر بندرعباس ساکن شوند بلکه همواره در دسترس باشند و در این میان باید مهارت نیروهای جوان را ارتقا دهیم و با حضور مستمر ایشان و جوان سازی نیروی انسانی، آینده پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس را رقم بزنیم. با این اوصاف به خوبی واقفیم که زندگی اقماری سبب مستهلک شدن و کاهش راندمان کاری نیروهای خبره، تلاشگر و کارآزموده‌ی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خواهد شد و دستیابی به چشم انداز ترسیمی ناممکن خواهد بود.

در این شرایط از فرصت به دست آمده باید نهایت استفاده را برای اصلاح امور ببریم و ضمن استمداد از حضرت حق تعالی، آستین همت را بالا بزنیم تا برگ زرین دیگری در تاریخ صنعت نفت ایران به ثبت برسد.

در پایان بار دیگر دست تک تک همکاران گرامی را به گرمی می فشارم و بیان می دارم که تمام موفقیت‌های امروز مرهون صبر، تحمل و بردباری خانواده های محترم‌تان و تلاش، کوشش، ممارست و خلاقیت شما بوده است و بنده تنها خادم شما، خانواده‌ی محترم‌تان و مردم شریف ایران هستم. امید که تصمیمات اتخاذ شده علاوه بر جلب رضایت خداوند متعال سبب ارتقای سطح رفاه و زندگی شما همکاران گرامی شود.



ومن الله التوفیق



محمد علی دادور

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس

https://naftonline.ir/news/12926/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
France
Hossein bandari
لطفاً آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به نیروهای قراردادی مدت موقت را انتشار دهید
تازه ترين نظرات
0