تاریخ انتشارجمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
حمله آمریکا به سوریه قیمت نفت را ۲ درصد افزایش داد
پس از آنکه آمریکا ده ها موشک کروز به سمت یک پایگاه هوایی در سوریه شلیک کرد، قیمت نفت با بیش از ۲ درصد افزایش به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید. به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، پس از آنکه آمریکا ده ها موشک کروز به سمت یک پایگاه هوایی در سوریه شلیک کرد، قیمت نفت با بیش از 22 درصد افزایش به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته اعلام کرد، دستور حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در سوریه را صادر کرده است. آمریکا مدعی است سوریه از این پایگاه برای حمله شیمیایی اوایل هفته به ادلب استفاده کرده است.

در معاملات اولیه پس از حمله موشکی آمریکا، قیمت نفت برنت در بازار لندن تا 56 دلار و 8 سنت افزایش یافت، اما بعدا به 55 دلار و 71 سنت کاهش یافت، هرچند که هنوز هم نفت برنت رشد قیمت 1.5 درصدی را نسبت به جلسه قبل شاهد بوده است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با بیش از 2 درصد افزایش ابتدا تا رقم 52 دلار و 94 سنت بالا آمد اما بعدا فروکش کرد و با رشدی 1.7 درصدی به رقم 52 دلار و 56 سنت رسید.

هر دو شاخص نفتی امروز شاهد بالاترین رقم ها از اوایل ماه مارس تاکنون بودند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد نفتی در موسسه اوآندا گفت: «حمله موشکی آمریکا موجب شد تا قیمت نفت به یکباره بیش از 2 درصد جهش کند.» وی افزود، این حملات احتمالا اثرات عمده ای بر بازارهای نفتی گذاشته است.

تولید نفت سوریه چندان بالا نیست، اما موقعیت این کشور در خاور میانه و اتحادش با تولید کنندگان بزرگ نفتی از جمله ایران و روسیه نگرانی هایی را در مورد احتمال گسترش درگیری ها و بروز اختلال در عرضه نفت به وجود می آورد.

بعد از انتشار خبر حمله آمریکا به سوریه، ارزش شاخص ها در بازارهای بورس آسیا کاهش یافت و شاخص بورس آمریکا نیز افت کرد. به نظر می رسد که بازار وال استریت نیز روز جمعه معاملات خود را با ارزش پایین تر شاخص ها آغاز خواهد کرد.

https://naftonline.ir/news/129/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0