تاریخ انتشارجمعه ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
کارگران امسال چقدر عیدی می گیرند؟
به گزارش نفت آنلاین ؛ یکی از مهمترین موارد کارمندان، کارگران و صاحبان کار در پایان سال میزان پرداخت عیدی و سنوات است، این موارد کاملا وابسته به میزان پایه حقوق تعیین و پرداخت می‌شود.

تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار موظف به پرداخت عیدی و سنوات به هر یک از کارگران خود می باشند، که مبنای محاسبه آن یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش می باشد، و مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

همچنین مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد، و مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

حداقل عیدی کارگران دو برابر حداقل حقوق پایه و حداکثر عیدی به شرطی که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود، سه برابر پایه حقوق خواهد بود.

با توجه به حقوق و  مزایای سال ۹۷کارگران جزئیات حقوق و عیدی سال ۹۸کارگران به شرح زیر است. حداقل عیدی کارگران  ۲میلیون و ۲۲۸ هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران ۳میلیون و ۳۴۲ هزار تومان برای سال ۹۸ خواهد بود.





https://naftonline.ir/news/12775/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
قرار دادمستقیم
با سلام
خواهشمند است پیگیری کنید چرا تخصصی ابلاغ نکردن.
feedback
Iran, Islamic Republic of
قرار دادمستقیم
با سلام
خواهشمند است پیگیری ابلاغ تخصصی نیروهای قرارداد مستقیم باشین.
feedback
Iran, Islamic Republic of
قرار دادمستقیم
با سلام
لطفآ در مورد تخصصی نیروهای قراردادی پیگیری کنید.
0