تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
ساخت پیگ هوشمند ۵۶ اینچ با حمایت شرکت ملی گاز آغاز شد
به گزارش نفت آنلاین، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به فعالیت های این شرکت در حوزه بهره گیری از ظرفیت شرکت های داخلی گفت: به اعتقاد من شعار امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی از جمله بهترین و کاربردی ترین شعارهای انتخاب شده از سوی ایشان است.

سعید توکلی افزود: تنها راهی که ما می توانیم وضعیت اقتصاد کشور را نجات دهیم این است که شرکت های دولتی سرمایه محور، ارتباط معنا داری با شرکت های تولید کننده داخلی برقرار کنند.

وی تاکید کرد: امکان دارد این ارتباط معنا دار در ابتدای کار معضلاتی نیز داشته باشد ولی باید شرکت های دولتی به این اعتماد و اعتقاد برسند که این دانش فنی از سوی بخش خصوصی و توسط شرکت های داخلی قابل دسترسی و وصول خواهد بود.

توکلی ادامه داد: براین اساس ما برنامه ای اثر بخش در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین کرده ایم.

به گفته توکلی، در فاز کوتاه مدت الزام کردیم که بر اساس دستورالعمل هیات دولت، تحت هیچ شرایطی کالای خارجی که دارای نمونه داخلی است، خریداری نشود.

وی با بیان این که در فاز میان مدت، اقدامات قابل تاملی به ویژه در زمینه خوداتکایی انجام شده است، گفت: در این حوزه، شرکت های زیادی را در سطح کشور شناسایی کرده و قطعاتی را نیز به روش مهندسی معکوس ساخته ایم، همچنین تست های بهره برداری و عملکرد را نیز  انجام داده ایم .

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران یادآور شد: این موارد آغاز و به نوعی برای تجهیزات ساخته شده استاندارد داخلی تعریف شده است.

توکلی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ساخت پیگ هوشمند ۵۶ اینچ که با پیگیری این شرکت انجام شده است، اظهار کرد: این پروژه با توجه به حساسیت های آن بسیار زمان بر بود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: قرارداد ساخت پیگ هوشمند بومی ۵۶ اینچ به عنوان یکی از مهم ترین اهداف سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون نیز در مرحله پیمان سپاری قرار دارد.

به گفته وی، ارزیابی های فن آورانه، فنی و کیفی این پروژه انجام شده و امیدواریم با امضای قرارداد، دانش فنی پیگ هوشمند را نیز تا پنج سال آینده به دست آورده و شاهد ساخت پیگ بومی باشیم.

توکلی گفت: ساخت نخستین دستگاه HOT TAP بومی کشور از سوی کارشناسان منطقه ۴ عملیات انتقال گاز ایران، نیز از دیگر فعالیت های مهم این شرکت به شمار می آید.

وی با اشاره به بهره گیری از توان تولیدکنندگان داخلی در تاسیسات تقویت فشار گاز گفت: توربین به عنوان مهم ترین تجهیز مورد استفاده در تاسیسات تقویت فشار گاز، بومی شده است.

توکلی با بیان این که فرآیند ساخت داخل به چند عامل بستگی دارد، افزود: نخست؛ بازار است و باید برای تولید کنندگان بازاری مطمئن ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: پایداری بازار، توان کسب دانش فنی، انتقال تکنولوژی، تایید و تست عملکرد آن از دیگر عوامل مهم در فرآیند ساخت داخل به شمار می آیند.

وی تاکید کرد: اینگونه نیست که اگر امروز تصمیم گرفتیم تولید داخلی انجام شود همین امروز شروع به ساخت کنیم و بلکه باید همه این زنجیره دست به دست هم بدهند تا موفق شویم.

به گفته توکلی، خوشبختانه در شرکت انتقال گاز ایران با توجه به تعداد و تنوع تجهیزات این علاقه مندی و زمینه را برای تامین کننده داریم که بتواند در بازار ما خودشان را نشان دهند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به دیگر فعالیت های این شرکت گفت: برای نخستین بار در ایران انجام پروژه پژوهشی بهبود تکنولوژی تولید آندهای جریان تزریقی به منظور بهبود مقاومت به خوردگی، سطح خوردگی، خواص مکانیکی، گسیختگی اتصال و چگالی جریان با هدف افزایش عمر خطوط لوله در شرکت انتقال گاز ایران انجام شده است.

وی یادآور شد: تهیه و تدوین نقشه ارتباطات اساس نامه شرکت با موضوعات استراتژیک و فرآیندها، شروع پروژه استقرار سیستم اطلاعات مدیریت MIS در این شرکت ، دست یابی به دانش تعمیر ترانسدیوسرهای متریکس در منطقه ۸، شروع توسعه نرم افزار به تجهیزات حمل و نقل و مخابرات، انجام چندین پروژه بهینه سازی برنامه های نگهداری و تعمیرات با روش های  PMO و RCM  در مناطق، نصب RTU با ویژگی اعلام فشار خط علاوه بر اعلام وضعیت شیر برای اولین بار در سطح کشور در منطقه ۷ از دیگر اقدامات این شرکت در سال ۹۷ به شمار می‌آید./ شرکت ملی گاز ایران

https://naftonline.ir/news/12748/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0