تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
احتمال استیضاح وزیر نفت
به گزارش نفت آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ،‌گفت: وزارت نفت در روزهای اخیر در اقدامی نسبت به دریافت هزینه از تریلرهای صادر کننده کالا به کشورهای همسایه می‌کند.

وی افزود: وزارت نفت با عنوان جلوگیری از قاچاق سوخت به کشورهای همسایه در مرز به ازای هر لیتر گازوئیل ۲۷۰۰ تومان از تریلرهای ایرانی و ۴۶۰۰ تومان از تریلرهای کشورهای همسایه که به کشور ما وارد می‌شوند،‌ می‌کند و این اقدام باعث شده تا کشورهای همسایه و دیگر کشورهای منطقه همچون آذربایجان، گرجستان و غیره اقدام به دریافت ۵۰ دلار عوارض ورود از تریلرهای ایرانی کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته برای ناوگان هوایی و دریایی ما درباره در اختیار قرار ندادن سوخت به ناوگان ایران و عدم پذیرش کشتی‌های ایران در بنادر دیگر کشورها تنها راه صادرات ما امروز از طریق زمین و توسط تریلرها انجام می‌شود که اتخاذ اینگونه تصمیمات و اجرای آن صادرات کالا در این بخش را با مشکل مواجه می‌کند.

داداشی خاطرنشان کرد: این اقدام باعث بروز مشکل و ایجاد اخلال در صادرات کالا توسط تریلرها شده که اعتراضات رانندگان را در پی داشته است و با صحبتی که من با آنها داشتم قبول کردند به سر کار خود بازگردند و من نیز مشکلات آنها را پیگیری کنم اما با وجود جلسات مکرر من با مسئولان در وزارت نفت، راه و وزارت کشور اقدامی برای حل این معضل صورت نگرفت و مشکل همچنان پابرجاست واگر این رویه ادامه پیدا کند شاهد بروز مشکلات، تجمعات و اعتراضات و اعتصابات از سوی رانندگان تریلرها خواهیم بود.

وی در پایان گفت: چنانچه طی روزهای آینده مشکل رانندگان تریلرها در ارتباط با این موضوع حل نشود نمایندگان شهرهای مرزی کشور طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت را در مجلس کلید خواهند زد.فارس

https://naftonline.ir/news/11636/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0